Alla inlägg den 2 september 2008

Av Teija - 2 september 2008 11:14

Jag har ju tre familjemedlemmar med diabetes. Det gör att jag ganska ofta går till apoteket och självklart samlar jag ihop alla recept på en gång och hämtar ut. 


Måste verkligen säga att vi som har kroniska sjukdomar blir diskriminerade på apoteket. När man tagit sin nummerlapp och väntat och det blir ens tur att bli expedierad så hamnar man i en ny kö för dem med fler än två recept. Så får man vackert vänta ytterligare en gång! 


Tänk om det vore så i livsmedelsaffären eller på systembolaget?!! 


Dessutom görs detta helt utan urskillning. Har varit med om att det varit tomt på apoteket, en person efter mig och därefter ingen alls utom att jag sitter där och väntar fast den personen jag kom först till inte har någon ny kund! Så får jag ju vänta ett tag eftersom den stackaren som just blir expedierad precis som jag har fler än 2 recept… 


Vid ett tillfälle, första gången när jag fick uppleva det här hade jag inte ens tid att vänta. Så när jag bad att få hämta medicinerna senare så säger apotekaren att ”Ja, det tar ju 3-4 dagar innan du kan hämta ut dina mediciner”. Gissa om jag blev snopen. Så när jag frågade varför det var så blev svaret att ”ja, de vill ju att man väntar kvar”. Suck! 


Jag tycker att vi som har kroniska sjukdomar i familjen inte skall särbehandlas på det här viset. Dessutom är det botten av apoteket att inte ha någon som helst informationsskylt angående detta inne på apoteket.


Skrev också ett mejl till kundtjänst på apoteket men har inte fått något svar. Däremot läste jag efter en tid i apotekstidningen att detta system har införts...


Av Teija - 2 september 2008 08:01

Redan innan vår dotter M föddes för 17 år sedan hade jag en känsla av att något var fel. Och när barmorskan direkt efter förlossningen sade att hon misstänkte Downs syndrom så kändes det som en bekräftelse "jaha, då var det något som inte stämde."


Det tog minst ett halvår för mig att acceptera faktum. Jag var väldigt ledsen inombords men visade inte det utåt.


Nu kan jag bara säga att hade jag vetat hur bra det skulle gå så skulle jag inte ha varit så ledsen och orolig. När kärleken kommer och tillgivenheten finns där, så går det bra.


Det är som med det mesta andra här i livet!

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards