Alla inlägg den 29 september 2008

Av Teija - 29 september 2008 13:50

Jag föddes i Värmland 1962. Mina föräldrar hade flyttat till Sverige från Finland året innan. Min bror var då ett år gammal.


Pappa fortsatte att jobba i skogen, vi hade en ko, höns och en häst som pappa använde i skogen. Vi bodde i ett torp som hette "Lycka". Dessvärre blev det många flyttar under min uppväxt eftersom min pappa behövde vara där jobbet fanns... Vi flyttade sex gånger under den tid jag gick i grundskolan!


Det gick bra men det var tufft att hela tiden skaffa sig nya kompisar när man fäst sig vid dem man lärt känna...


Det har jag tagit med mig i livet, att vilja ge mina barn den trygghet det innebär att bo på samma plats. Livet är tufft nog ändå!

Av Teija - 29 september 2008 11:51

Helgen var som oftast härlig!


Sitter här och begrundar bara, det blev ingen fotvård som jag tänkt...  Men än är det inte för sent!


Har som vanligt varit med A till stallet. Får väl skylla mina ofilade fötter på det då...


A rider två dagar i veckan på ridskolan. Fredagar och söndagar. Hon är både lite glad och ledsen nu eftersom hon får funka som förstareserv på en ny häst som verkligen är speciell: den har varit cirkushäst tidigare så den är väldigt känslig.


Inte så kul att vara reserv samtidigt som jag smickrar henne med att det är väl toppen att ridlärarna tycker att hon är så duktig... Hon rider ju ändå i vuxengrupper.

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards