Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Teija - 8 oktober 2008 13:40

När man är 11 år idag så är man inte längre ett barn. Utan man skall noga tänka på hur man ser ut. Det här skapar matproblem som anorexi och bulimi.


Allt fokus har hamnat på utsidan istället för på insidan! Det viktiga är insidan, att man har empati för att alla är olika.


Vi föräldrar har förstås ansvar för att lära våra barn vettiga matvanor och att röra på sig - precis som vi vill lära våra barn så mycket annat...


Läs intervjuer här:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/halsa/artikel_1847521.svd




Av Teija - 8 oktober 2008 13:25

Just det här att vara tacksam för enkla saker gör att man har lätt att ha något att se fram emot hela tiden.


Det behöver inte vara något storartat - även om det inte gör så mycket om det nu är det;)


Har man något att se fram så gör det att saker och ting som man egentligen inte har så mycket lust att göra kan avverkas ganska så lätt. Nog är det enkelt att föredra moroten framför piskan?


Det får mig att tänka på en rolig historia. Fast eftersom jag tror att alla redan hört den så avstår jag väl från att skriva den :)



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards