Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Teija - 14 oktober 2008 13:24

Idag när jag gick ut på lunchpromenad med Nicko kände jag hur solen värmde på mina ben... De nyinköpta svarta jeansen bara sög åt sig värmen från soltrålarna. Bara att njuta!


Underbart när solen lyser på träden, vilka färger! Helt fantastiskt... Och så syrsorna som fortfarande hörs spela...


Det gäller verkligen att ta vara på de stunder man har:)



Av Teija - 14 oktober 2008 09:39

Får man diabetes typ 1 betyder det att ens egen insulinproduktion slås ut helt. Det är en autoimmun sjukdom som behandlas med insulin. De flesta som insjuknar är barn eller ungdomar.


Diabetes typ 2 innebär att det finns insulinproduktion men att cellerna i kroppen är resistenta mot insulinet. Den behandlas först och främst med kost och motion. Medicin, tabletter som påverkar insulinkänsligheten är nästa steg. Ibland kan sjukdomen leda till att man behöver få insulin. De flesta som insjuknar är vuxna men eftersom det är en livstilssjukdom kryper det nedåt i åldrarna.





Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards