Alla inlägg den 4 november 2008

Av Teija - 4 november 2008 12:04

Alla vet att det är väldigt välgörande att skratta. Det känner man ju - det sätter fart på må-gott endorfinerna och tar bort stress. Dessutom påverkar det immunförsvaret positivt...


Men vad säger ni om det här:


Ditt skratt avslöjar din personlighet
Den vokal du skrattar på är utmärkande för din personlighet.
A – öppna och ärliga
människor.
E – flegmatiska och melankoliska människor.
I – barn och naiva människor
O – fåfänga och djärva
människor.
U – misantroper och vid gråt.
Källa: ”Skratta och må bra”
av GÖREL KRISTINA NÄSLUND
.


Läs mer här:

http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/0002/19/skratt.html


Glöm inte att skratta mer sedan. Om du vågar;)

Av Teija - 4 november 2008 11:32

För mig handlar det helt enkelt om överlevnad, just det här att alltid vara positiv.


För mig funkar det nog så att om jag slutar att vara positiv så blir jag nog en riktig gnällspik, helt omöjlig att stå ut med.


Så därför har jag valt den vägen att alltid försöka se saker från den ljusa sidan. Att det alltid finns någon som har det värre. Men också att lyssna på dem som behöver att man gör det...


Sedan gäller det att man måste också ha vänner som hjälper en att ladda batterierna också!

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards