Alla inlägg den 14 november 2008

Av Teija - 14 november 2008 13:45

Ibland så brukar jag tänka på hur fantastisk min kropp är. Borde nog visa den lite mer tacksamhet än vad jag gör:)


Ofta är det ju så att man tar inte alltför väl hand om sig. Motionerar för lite, äter för mycket onyttiga saker, sover för lite... listan kan göras lång.


Ändå försöker kroppen rätta till allt för att se till att det hela fungerar.


Ibland känns den förstås nästan lite för övernitiskt. Den lagrar en massa kroppsfett fast det inte är svält... men ändå;)  Den gör bara sitt jobb och förtjänar att tas omhand!


Kroppen gör sitt bästa för att man skall må bra. Det gäller att inte vara för hård mot sig utan inse att man måste vara varlig... men bestämd:)

Av Teija - 14 november 2008 13:17

Igår kväll såg jag en bit av ett program som handlade om alkoholmissbruk speciellt i Sovjet.


De hade precis börjat tillverka och sälja en Vodka med en design riktad till kvinnor. En psykolog yttrade sig och sade att om ett halvår skulle antalet kvinnliga patienter öka på hans mottagning!


Det sades att medellivslängden för kvinnor där är 73 år. För män är den 14 år kortare. Bara 59 år.


Men man kan ju missbruka annat än alkohol. Kom och tänka på denna artikel som var i tidningen Må Bra:


 http://www.mabra.com/Default____60981.aspx


Det gäller att hålla balansen och vara måttlig med allt. 


Vilket förstås inte alltid är så lätt med tanke på hur mycket stress vi utsätts för...


Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards