Alla inlägg den 28 november 2008

Av Teija - 28 november 2008 14:22

Laddade på E:s kontantkort den 20 november via webben och hon fick bekräftelse i sin mobil på att pengarna gått in.


Men det finns inga pengar!


Mejlade Tele2 om detta igår och har ännu inte fått svar så jag ringde dem. Då ligger systemet nere de kan inte se vad som hänt.


När jag försöker ladda på pengar igen eftersom det är viktigt att hon kan ringa, så funkar det inte heller att göra det.


Teknikens under - eller hur?


(Vad knasigt att jag skriver så många inlägg idag, hade inte tänkt det då jag har för mycket annat att göra...)



Av Teija - 28 november 2008 13:31

Så här är min strategi i all korthet:


  • Motion, minst en halvtimme om dagen. Ordentlig motion, utökas med lite styrketräning efter en tid
  • Mer protein i kosten (även i mellanmålen)
  • Färre kolhydrater, långsamma
  • Mer grönsaker, högst tre frukter om dagen
  • Rejäl frukost
  • Två liter vatten om dagen
  • Rätt sorts fett i lagom mängd, inte för lite
  • Totalt ca 1400 kcal om dagen, varken mer eller mindre. Det gäller att vara uthållig.

Dessutom för förbränningen:


  • Vitlök
  • Grönt the
  • Kaffe
  • Kalk
  • Fiskolja
  • Chili och andra starka kryddor

Tjohoo, jag har planen ganska klar tror jag.


Skall googla lite på de nyaste rönen sedan är det bara att köra igång!


Lagom till jul-ledigheten;) Gulp!

Av Teija - 28 november 2008 13:27

Jag behöver komma i bättre form och gå ner runt åtta kilo i vikt. De senaste tre till fyra åren har min fokus varit på att familjen skall må bra helt enkelt i och med att två av våra döttrar fått diabetes.


Men jag inser till fullo att om jag skall orka med så måste jag komma i bättre form och definitivt gå ner i vikt.


Jag har gjort det förut!


Tror inte att det är någon omöjlig uppgift. Även om kilona säkert sitter mycket hårdare nu när jag fyllt 46. Kroppen är smart och är rädd om fettet då östrogenet sitter där!


Tänker sätta fokus på att må bättre genom att röra mer på mig och det brukar vara en bra drivkraft för mig:)

Av Teija - 28 november 2008 11:52

I morgon klockan nio skall jag och de två av de döttrar vi har, gå på förmiddagsdressyren på Globen. Det skall bli så kul!!!


På söndag skall hela familjen gå på avslutningsföreställningen. Det har ju skrivits en del om den:


http://www.metro.se/se/article/2008/11/27/08/0559-22/index.xml


American Cow Girl Chicks, bollsport till häst och en del annat står på programmet.


Yeeeehaaaaa, var det så det hette?

Av Teija - 28 november 2008 11:20

A:s röst hörs hojtande från hallen:

"Kan jag låna dina svarta mockastövlar idag? Mina är genomblöta!"


Ok, tänker jag. Hur skall hon få in sina femtonåriga fötter storlek 41 i dem? "Kan du ha dem då, är de inte för små? frågar jag och svaret är givet. Hon har redan krängt på sig mina 38-or.


Hur gick det till? Livets mirakel;)


Så vänder jag blicken mot elvaåriga E.


Jaha, där står hon med min nyinköpta mössa på huvudet. "Så du har tänkt låna den där?" frågar jag. "Snälla mamma, det kan jag väl få?" undrar hon. "Ok, då" svarar jag på mesigt mamma-vis. Och inser att det blir till att låna pappa L:s mössa idag med. Tur att jag har andra stövlar att dra på mig så jag slipper L:s i modell större;)


(Huvudet är nog det enda jag kan köpa nya kläder till just nu. Hihi, det är väl det enda som inte ökat två storlekar sedan förra året;)


Tjaha. Det är så här man märker att barnen blivit stora.


En annan får inte ha en enda grej ifred.


Ögonfransformare, deodoranter, örhängen - you name it- bara får fötter och ger sig iväg. Konstigt eller hur?

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards