Alla inlägg under november 2008

Av Teija - 4 november 2008 11:32

För mig handlar det helt enkelt om överlevnad, just det här att alltid vara positiv.


För mig funkar det nog så att om jag slutar att vara positiv så blir jag nog en riktig gnällspik, helt omöjlig att stå ut med.


Så därför har jag valt den vägen att alltid försöka se saker från den ljusa sidan. Att det alltid finns någon som har det värre. Men också att lyssna på dem som behöver att man gör det...


Sedan gäller det att man måste också ha vänner som hjälper en att ladda batterierna också!

Av Teija - 3 november 2008 15:41

För någon lördag sedan gjorde vi pizza. Visst ser det smarrigt ut? Det var det också!


Vi gjorde en med skinka/ananas och en med fetaost/salami/ruccola - plus allt annat som hör till...


(Hur funkar med pizza ihop med diabetes.? Jo,köpt pizza kräver mycket insulin och gärna i två doser då den höjer blodsockret sakta och mycket i och med att den är fet. Hemgjord pizza höjer mycket och snabbt då den inte är så fet. Hos oss funkar det bra men man måste hålla koll!)

Mat
Av Teija - 3 november 2008 14:59

För ett tag sedan skrev jag om det faktum att det ringer väldigt många säljare till vår lilla firma. Det tar ansenlig tid att avvisa dem, vänligt men bestämt.


I stället för att gå och irritera mig på detta så har jag nu skrivit åtta brev (!) samt kopierat registreringsbeviset enligt råden här:


http://www.realtid.se/ArticlePages/200712/10/20071210104918_Realtid763/20071210104918_Realtid763.dbp.asp


Jag har helt enkelt begärt reklamspärr. Breven skall postas idag... Nu skall vi se om det blir lugnare!

Av Teija - 3 november 2008 11:50

I lördags var jag och handlade på Ica Maxi. Tänk hur smarta de är på att exponera sina produkter.


Traskar där mellan brödmontrarna och så ser jag att mitt i alltihopa står en kyldisk med Kalles ost. Tub med färskost. Hmpf. Undrar just hur färsk den är? :o/


Jag som provat den förut och gillar den tar bums en tub. Ok. Det var helt oplanerat.


Så jag gick på det och är säkert inte den enda...

Av Teija - 3 november 2008 11:15

Sitter faktiskt här och skrattar åt mig själv. Hur knäpp får jag vara?


Det är så att jag vägrar köpa nya kläder för då måste jag köpa en storlek större än förra året! Hihihi... Är det inte knasigt? Vår elvaåriga E frågar: "Men mamma, måste du ha det där byxorna nu igen?"


Nåja. Så som jag är funtad så klagar jag inte heller.


Jag bara skrattar åt mig själv och tänker att när tiden är mogen så bestämmer jag mig för att gå ner lite i vikt för att må bättre helt enkelt! Och då gör jag det:)

Av Teija - 2 november 2008 21:11

Förra veckan hade döttrarna höstlov. Det var skönt både för dem och för mig! Det har varit lite aktiviteter så tiden har flugit iväg...


I varje fall har jag lyckats välja bort det som var minst viktigt. Det är inte alltid så lätt för ibland är det minst viktiga det roligaste.


Så var det som tur är inte denna gång. Det som var mest viktigt och också roligast var att vara med familjen.


Men i morgon är det dags att sätta fart och jobba igen. Både för tjejerna och mig...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards