Alla inlägg den 2 december 2008

Av Teija - 2 december 2008 14:45

Det här är ett vykort som jag köpte när vi var på väg hem från BB för elva år sedan.


Jag blir så glad när jag ser det och tycker att det har ett budskap: Just det här med att alltid ha distans till sig själv är väldigt viktigt.


Det gör att även om någon säger eller gör något som jag kan uppfatta som sårande så kan jag välja att inte bli det!


Det är klart att om det är helt uppenbart att någon är dum, då säger jag ifrån. Annars mår jag dåligt av det, då är det en helt annan sak förstås....

Av Teija - 2 december 2008 13:37

Det är ju väldigt olika det där med vad man vill ha för en kudde (eller två) när man sover. Två av våra döttrar älskar att ha en hel trave med kuddar under huvudet...


Gissa om det ser obekvämt ut!


Så härom morgonen uppfann jag ordet skrotgumma för det ser för knasigt ut - för till varje pris skall ju huvudet vara på kuddarna förstås.


Det ser ju inte bekvämt ut alls (det ser faktiskt för tokigt ut som att de inte kan slappna av) och det är det nog inte heller för A vaknade med nackspärr en morgon.


Dessutom undrade ju pappa L härom natten vad i hela friden det var för en skumgummibit han hade under huvudet. Hihi, då hade hans egen kudde blivit snodd!


Nåja, nu skall det bli ordning på detta...


Själv vill jag bara ha en ganska tunn dunkudde att sova på. Gumma utan skrot;)

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards