Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Teija - 22 januari 2009 21:02

Det blev en oväntat hektisk dag idag.


På förmiddagen jobbade jag. Så ringde min pappa och sade att han fått en faktura för ett jobb av installatörer till en luftpump som han har - utan att de varit där och gjort något. Hjälpte honom att reda ut detta...


Efter det gick min man och jag iväg och åt en skapligt god lunch tillsammans på en restaurang i närheten.


Skulle precis sätta tänderna i maten så ringde min mobil. Det var vår 11-åriga E som berättade att hon blivit av med sin mobil.


Dessutom hade hon trillat i en vattenpöl och var i stort behov av torra kläder - så det var bara att äta lite snabbt och åka dit med kläder efter att ha hämtat dem hemma förstås.


Sedan betalade jag lite fakturor som var på gränsen till att vara sena. Hade missat den ena själv och den andra hade jag inte sett alls!


Hämtade Eoch en kompis i centrum vid halvsex, sedan snabbsnabb mat och sedan iväg!


A och jag åkte till ytterligare ett Öppet hus... trodde vi alltså. De hade stängt när vi kom fram vid sex, så tji fick vi:(


Ja, jag säger då det.


Men tjoho, imorgon är det en ny dag!


Fredag, det känns bra:D

Av Teija - 22 januari 2009 11:18

Ända sedan tjugårsåldern har jag varit lite allergisk mot vanligt husdamm. Klåda i halsen plus nysningar har symtomen varit. Inte alltför besvärligt.


Så har jag börjat ta Losec mups, de receptfria ibland. De hjälper väldigt bra mot halsbränna och tar bort det onda när det blir magkatarr...


Sedan klarar jag mig utan dem och så behöver jag en liten kur igen.


Bara det att de här mupsen;) förstärker min allergi så symptomen blir 100 gånger värre. Det kliar liksom inuti mig och jag får till och med lite svårt att andas.


Hm, borde gå till doktorn och kolla mig. Fast det skall jag erkänna, det är det värsta jag vet!


Men inga mer mups för mig alltså.

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards