Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Teija - 29 januari 2009 14:51

Det går inte bara att sluta med sina ovanor utan det gäller också att ersätta en ovana med något nytt!


Inte en ovana då;) utan något som blir en god vana...


Jag har t ex ersatt kaffet med grönt the. Funkar bra för mig som tur är:D

Av Teija - 29 januari 2009 11:44

Jag har en del ovanor att bryta.


Jag vill bryta dem för att må bättre helt enkelt och få ett lättare liv. Både bokstavligt och i att livet inte skall vara så komplicerat.


En sak har jag insett. Det gäller att ta dem en och en. Tar man allt på en gång är det dömt att misslyckas!


Jag tar dem en och en och ser hur jag lyckas så får jag sedan styrka till att ta itu med nästa. Det blir till inspiration.


Att vara positiv är för mig min överlevnadsstrategi:D

Av Teija - 29 januari 2009 10:30

När jag var omkring fyra år bodde vi i Lindalen utanför Laxå under ungefär ett års tid.


Vi hyrde ett stort hus som låg högt på en kulle. Det var en otroligt lång backe ner till landsvägen.


En dag skulle mamma ta moppen för att handla något i Laxå. Jag fick till min stora glädje följa med.


Fick sitta bakpå moppen i en sits i vanlig ordning. Någon hjälm hade nog varken mamma eller jag.


I vart fall gick sitsen sönder i början av backen och jag blev hängandes upp och ned i den!


Det var en blåsig dag och motorna puttrade väl så högt så mamma hörde inte hur jag skrek hela vägen ner.


När hon stannade för att kolla trafiken på landsvägen så hörde hon mig som tur var.


Hon tog mig hem igen och sedan när hon kom tillbaka hade hon köpt en present till mig som kompensation för den uteblivna trippen till sta´n... eller var det kanske för skräckfärden på moppen?


Vad vet jag;)

Av Teija - 29 januari 2009 08:02


Den här låten med Amanda Jensen är underbart skön.

Lyssna och njut!



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards