Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Teija - 30 januari 2009 12:00

Varning: Falsk mejl innehåller virus


Var extra uppmärksam om du får ett e-postmeddelande från Ikea där du uppmanas att installera ett bifogat nytt planeringsverktyg. Mejlet är falskt och innehåller ett virus.

Ikea varnar nu på sin hemsida för ett mejl som uppges komma från möbelföretaget.

Mottagaren uppmanas att öppna en bifogad fil för att få tillgång till ett nytt planeringsverktyg, men gör inte det. Mjukvaran innehåller nämligen en så kallad trojan.


Lägger ut detta för vem vill installera ett virus?

Av Teija - 30 januari 2009 10:49

Lyssnade på radion och blev så inspirerad av ett program där barn skulle tävla i matlagning!


De intervjuade ett gäng som skulle laga kyckling med champinjoner, bacon och paprika. Det skulle vara skånsk senap i också...


Tänkte göra detta på frysta kyckling-innerfilér som jag har i frysen...


Hm.


Får nog förbereda lite innan vi åker till ridningen eftersom det faktiskt normalt är vår 11-åriga E som lagar middag på fredagar.


Men nu blir det ju ett litet experiment då jag ju inte lagat detta förut och inte har något recept:D

Av Teija - 30 januari 2009 10:41

När jag var ute på promenad med vår hund Nicko grunnade jag på denna fråga.


Själv gillar jag personliga bloggar om vardagsliv gärna med ett stänk av något speciellt ämne som jag är road av.


Då undrar jag, är andra som jag... Så undrar jag också om jag skulle bli road av min egen blogg. Hihi, kul tanke!


Så är det ju så att man liksom tycker att man känner dem man läser om... och det gör man ju på sitt sätt men inte IRL då.


Tänk att det är fredag igen!


Säger bara yipeeee jag med - som alla andra:D



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards