Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Teija - 1 februari 2009 12:09

I morse var vi på stallet. Inte så ovanligt för oss...


Nåja, E måste byta ridgrupp. Det är för tajt med tiden på onsdagar eftersom de ändrat tiden på hennes grupp. En hel kvart tidigare! Oförskämt mycket eller hur;)


Så nu vill hon börja i en grupp som rider kl nio på söndagsmornarna. Jag säger bara gäsp!


Nåja, nu är jag pigg som en mört i alla fall. Säkert piggare än om jag fått sova till nio.


Ny grupp, nya föräldrar på stallet som jag inte känner. Vi svenskar är härliga... eller finnar;)  Är det det kalla klimatet som gjort oss sådana här?


Konsten är att bryta isen så är konversationen i full gång. Jag kan inte vara tyst, det är ju så himla trist:D


Fick bryta isen på bilrutorna också i morse.


Vi hade sju minusgrader. Burr...

Av Teija - 1 februari 2009 11:56

Idag var det dags igen att avmaska vår katt Max.


Haha, vilket bra start på en ny månad;)


Avmaskar bara när jag ser att katten verkligen har mask. Det blir rätt så ofta tycker jag!


Det konstiga är att han tycks inte smitta vår hund. Fick nämnligen rådet av veterinären att bara maska av honom också ifall det verkligen är så att han har mask för annars kan det uppstå resistens mot medicinen.


Nu de senaste gångerna har jag använt Axilur. Det enda sättet att få i katten detta är att spruta ner det i halsen på honom. Och han hatar det.


Stackars, stackars katt!


Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards