Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Teija - 17 februari 2009 13:54

Det är så förbryllande detta med språk. Tänk hur uttalet förändras!


Numera heter det "ärsätta" och "ärkänna". Inte ersätta och erkänna!


Men heter det "ärhålla" eller erhålla? Hm?


Eller är det "ärtappa" istället för ertappa?


Lika bra att ärkänna.


Det är inte lätt:D


Tihihihi

Av Teija - 17 februari 2009 10:18

Tjoho, snart har tjejerna sportlov!


Det gör dem så gott att vara lediga några dagar. Vi får väl se om det kan bli lite sportande också... det är ju aldrig fel!


Igår sportade jag mig ner till tjejernas skola. Backen på hemvägen får mig ofta att tänka på när jag drog tjejerna i syskonvagn med tre mjölklitrar i korgen inunder...


Tihi, det var rena rama styrketräningen det.


A var ju hemma igår så jag tog en promenad till skolan för att lämna lappen med gymnasievalet till SYV.


Ok. Jag erkänner väl då... bilen är på verkstaden. Hade nog tagit den eftersom jag ju inte kunde ta med Nicko.


Vägrar binda fast honom utanför för att kunna gå in själv!

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards