Alla inlägg under februari 2009

Av Teija - 9 februari 2009 22:03

Att man aldrig skall komma för sig att ta sig ett bad i badkaret!


Man hoppar in i duschen, skrubbar sig med vanten så huden glöder men hjärtat gråter efter ett badkarsbad;)


Gona i ett varmt bad är inte dumt alls man blir avspänd av det.


Hm. Få helt enkel planera in det på allvar...


Har ju lite härliga badbomber (haha, heter det så?) som skummar och doftar gott, en tub med bra hårinpackning finns också.


Lite fina ljus och något litet gott i glaset kanske är tillräckligt för att få ner mig i plurret?


Hihi.


Efter det får väl ingen upp mig;)

Av Teija - 9 februari 2009 09:59


Ja, ibland så undrar man allt:D

Av Teija - 9 februari 2009 08:41

Ja, det är en konst det med.


Hihi, hur man nu sover som en kratta. Var i hela friden kommer det uttrycket ifrån? Någon som vet?


Det var inte bara jag som sov oroligt. E som är elva år kom tassandes vi halv två tiden...


Tillsammans med maken, hunden och katten blev det allt lite trångt, det skall medges.


Helgen gick med blixtens hastighet och nu hoppas jag att jag kan göra bokföringen i samma hastighet;)


Sörplandes lite örthe...

Av Teija - 8 februari 2009 17:23

Blev påmind om denna berättelse som verkligen visar hur det är att få ett barn som har ett handikapp! Tack för det Camilla!


Av: Emily Pearl Kingsley, översättning: Sara & Hans Hallerfors


Jag blir ofta tillfrågad om hur det är att leva med ett barn som har ett handikapp - att jag borde hjälpa dem som inte delar denna unika erfarenhet så att de kan förstå och föreställa sig hur det är.


Så här är det...


Att vänta barn är som att planera en sagolik semesterresa till Italien. Du köper guideböcker och gör upp underbara planer. Colosseum, Michelangelo, gondolerna i Venedig. Du kanske lär dig några användbara fraser på italienska. Allt är mycket spännande.


Efter månader av spänd förväntan är det äntligen dags. Du packar dina väskor och så far du iväg. Flera timmar senare landar planet. Flygvärdinnan kommer in och säger: "Välkommen till Holland!" "Holland?!", ropar du. "Vad menar ni med Holland? Jag har beställt en resa till Italien! Det är dit jag ska. I hela mitt liv har jag drömt om att få komma till Italien."

Men flygresan har ändrats. De har landat i Holland och där måste du vara kvar.


Det viktiga är att de inte fört dig till en hemsk, ful och smutsig plats full med pest, svält och sjukdomar. Den är bara annorlunda.

Så du måste gå ut och köpa nya guideböcker. Och du måste lära dig ett nytt språk. Och du kommer att möta helt nya människor som du aldrig skulle mött annars.


Det är bara en annorlunda plats. Tempot är långsammare än i Italien; det är inte så tjusigt. Men när du varit där ett tag och återhämtat dig så ser du dig omkring...och du börjar lägga märke till att Holland har väderkvarnar...och att Holland har tulpaner...och att i Holland finns till och med målningar av Rembrandt.


Men alla du känner är upptagna med att resa till och från Italien...och de talar vitt och brett om hur underbart de hade det där. Och under resten av ditt liv kommer du att säga "Ja, det var dit   jag skulle ha rest. Det var det jag hade planerat."


Och den smärtan kommer aldrig, aldrig att försvinna...därför att förlusten av den drömmen är en mycket betydelsefull förlust.


Men...om du ägnar ditt liv åt att sörja över att du inte kom till Italien, så blir du aldrig fri att uppskatta och njuta av det sällsamma, det underbara...med Holland.

Av Teija - 8 februari 2009 11:15

Vad tyckte ni om Freddie Wadlings framförande av låten "Alla har glömt" på melodifestivalen igår?


Där satt han på en stol med slutna ögon och bara sjöng. Ingen kontakt med publiken alls utan att röra en fena. Och var ändå så bra.


När jag såg det tänkte att - oj, han skulle inte vinna idol precis. Inte melodifestivalen heller.


Där minsann ställs det andra krav!


Man skall sjunga bra, dansa och röra sig på scenen som man aldrig gjort annat samtidigt som man håller koll på alla kameror och har perfekt publikkontakt!


Så det så;)




Av Teija - 8 februari 2009 11:07

Intressant ämne det här med huruvida barnen hjälper till hemma.


Jag är av den övertygelsen att det skall barn göra. Det är en rättighet! Då blir man ju delaktig i familjen ju.


Om nu barnen inte hjälper till alls när de är upp till, ja säg 14 år... hur skall man då i hela friden få någon hjälp av dem efter det? De kommer ju att ha noll koll på allt som har med hemmet att göra!


Hur mycket vatten skall blommorna ha? Hur sorterar man till återvinningen? Hur får man igång tortumlaren? Och så vidare.


Det skall ju vara uppgifter efter ålder förstås och framför allt inte för mycket!


Svd skriver om detta:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/artikel_2431335.svd



Av Teija - 7 februari 2009 21:56

Blev en favorit ikväll. Hihi, det var inte bara vi i vår familj som gillade den, eller hur:D


Jodå, vi gillar medlodfestivalen och tittade på den.


Annars tog vi det lugnt på förmiddagen, var på öppet hus på en ridskola där ridning och praktik görs för en av de gymnasieskolor A skall söka, det var överaskande bra faktiskt och handlade och fixade mat efter detta.


Så det var det.


Men än är inte lördagen slut, får se vad det är om återstår;)


Av Teija - 6 februari 2009 14:08

Jag upphör aldrig att förvåna mig över vissa saker;)


Min make har haft läsglasögon de sista 10 åren ungefär.


Gissa hur många par han lyckats slarva bort, ta sönder, skicka iväg i containrar med grovsopor samt krossat under bildäck? Haha, det vill du inte veta:)


Det värsta var väl det paret som kostade 6 000 kr som han glömde på något ställe...


Jag som alltid för var så ordningsam har blivit smittad av denna "sjuka".


Helt plötsligt märker jag att jag blir inte så stressad t ex om jag är på väg till ett möte och är lite sen!


Då ber jag om ursäkt helt enkelt och så får det vara bra med det:D

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards