Alla inlägg under februari 2009

Av Teija - 5 februari 2009 16:45


En utmaning från Karin!


Måste ju anta den med denna film. Nicko är nybadad... och glad!


Hade jag varit med så hade jag nog satt stopp, men nu var jag ju inte det. Är lite rädd för stereotypa beteenden nämnligen.


Men visst är den... snurrig:D

Av Teija - 5 februari 2009 15:05
Kossan.se


Tog en paus mitt i bokföringsjobbet jag håller på med och hittade denna film...


Vilken ursöt och duktig pudel:)

Av Teija - 5 februari 2009 10:22


 Vi måste hjälpas åt att stoppa dunplockningen av levande fåglar.


Gå in här på hemsidan och skriv på listan!




Av Teija - 5 februari 2009 09:40

Idag snöar det här.


Det är jättevackert med stora snöflingor som dalar ner.


Talgoxarna som tutat hejvilt de senaste dagarna är betydligt lugnare idag.


Skjutsade ner A till skolan och efter det gick jag ut med Nicko. Vi mötte vår pensionerade granne som var ute med sin hund Fredde som är en Tibetansk tempelhund.


Väldigt trevlig hund (ok, husse är också trevlig:) och Nicko uppskattar att få busa lite med honom. Hihi, han far alltid som ett skott runt Fredde som är mycket lugnare.


Tänk vad ljust det är ute nu. Tiden går så fort!


Snart är det dags att plantera blommor i utekrukorna och plocka fram grillen. Och flytta klockan igen.


Tihi, framåt eller bakåt - det är den stora frågan;)


Ps, tänkte flytta klockan framåt för vi mister ju en timme eller hur?

Av Teija - 5 februari 2009 09:14

Stackars A som är 15 år. Hon var hemma från skolan igår. Jätteont i halsen och tung som bly i kroppen.


Idag tvingade hon sig till skolan för att det är nationellt prov i svenska. Tre timmars skrivande och sedan hem, är planen. Och det för alla elever. Hon tog värktabletter för halsen gör så ont och tog med halstabletter att preparera sig med.


Hoppas att det går bra och att hon inte smittar ner hela bunten där...


Ibland är hon lite för duktig tror jag.

Av Teija - 4 februari 2009 22:57

Nu när det är så kallt ute så gillar jag inte att duscha på mornarna. Det är verkligen jobbigt att ge sig ut i kylan med fuktigt hår.


Hur jag än bär mig åt hinner det inte bli torrt!


Tänkte för ett tag sedan att jag får väl duscha på kvällen istället. Men det var ju inte bra alls...


Är ju van att tvätta håret varje morgon och det kändes inte fräscht helt enkelt!


Hmpf. En vanesak antagligen...


Får väl stå ut med det fuktiga håret då:/

Av Teija - 4 februari 2009 11:08

Har blivit utmanad av Sussie!  Och av Billes-mamma:)

Tack för det!


Så här går det till:

REGLER: Bloggaren skriver 8 fakta/(o-)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skrivet ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o-)vanor.


I slutet skriver du 8 personer som du utmanar. Kom ihåg att länka till dessa och även till den som har utmanat dig! (Spread the love!)


1. Är väldigt intresserad av mat och kost. Lever inte som jag lär men min plan är att bli en bättre människa på den fronten.


2. Älskar att läsa tidningar och böcker om hästar. Rider inte själv längre men sponsrar mina döttrar och älskar hästar.


3. Tycker om ett gott rött vin till maten.


4. Har en ovana att få bråttom - oj är klockan så mycket - och lämna världens oreda efter mig som jag får ta itu med när jag kommer hem.


5. Strular datorn så gillar jag verkligen att lösa problemet. Jag ger mig inte förrän det är klart!


6. Har alldeles för lång stubin. Borde säga ifrån snabbare, vänligt men bestämt.


7. Min man tycker att jag kan skoja bort allvarliga saker ibland. Haha, min humor tar död på honom...


8. Älskar mörk choklad. 70% kakao, gärna Lindt!


Tar mig friheten att välja bara fyra att utmana och sprida kärlek till:

Truddelutt

Lena

Singo

Lena på Nygårds


Kram på er!

Av Teija - 4 februari 2009 10:57

Häromdagen tittade vår A storögt på mig. Inom parantes så händer väl inte precis varje dag:D


Så utbrast hon: "Men mamma  nu har du sagt "grymt" minst tre gånger idag!"


Okodoki då, då har jag alltså blivit smittad.


Här lever man sitt liv bland tonåringar och andra - så då blir det ju så till slut...


Sjukt bra eller hur? 


Eller var det grymt jag skulle säga? ;)

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards