Alla inlägg under februari 2009

Av Teija - 3 februari 2009 14:53



Anna Puustjärvi - Pieni ja hento ote


Här är en låt som jag hörde på finska uttagningen till idol för ett tag sedan...


Vet faktiskt inte om hon vann till slut.


Fantastisk känsla i denna låt, väl värd att lyssna på!

Av Teija - 3 februari 2009 10:57

Ibland när jag ser folk på stan eller på Maxi så hajar jag till för att jag kan liksom inte placera dem.


Det känns som jag känner dem fast det gör jag ju inte!


Då är det någon jag brukar se t ex på stallet eller någon annanstans där jag brukar vara. Men det betyder ju inte att jag känner dem.


Tänk detta nu i cyberrymden... visst känns det som man känner dem man fått kontakt med här. Men det gör man ju inte IRL.


Hihi, visst är det nya tider eller hur?

Av Teija - 3 februari 2009 08:50


Igår lagade jag en lättgjord köttgryta på fläskfile till middag.


Den bestod av fläskfilé, lök, champinjoner och morötter. Kryddade med lite Mexikansk krydda (mest för färgens skull faktiskt), pepparmix, torkad vitlök, lite kalvbuljong från flaska och redde av med lite vetemjöl plus vanlig standardmjölk till en simmig sås.


Till detta hade vi potatismos (våga inte fråga om det var hemlagat - tänk inte ens tanken...) massor med sallad som A gjorde och lite saltgurka.


Det var verkligen jättegott!


En riktig fredagsmiddag alltså:D

Mat
Av Teija - 2 februari 2009 11:05


Vårt hus är byggt i vinkel så där är ett bra och skyddat läge för känsliga växter.


Den här Magnolian vi har är säkert 30 år gammal.


Den blommar på ganska så bar kvist (alltså innan bladen kommer) och de första knopparna slår ut i mitten av maj. Den kan blomma ända fram till mitten på juli. Och doften? Den doftar lite citrusaktigt fräscht!


Tänk snart blommar den igen:D

Av Teija - 2 februari 2009 09:48

Det är inte lätt att vara 15 år och välja gymnasium!


Vår A vet ju att hon vill gå Naturbruk men hon tycker att det är svårt nog att välja rätt skola i alla fall.


Det finns ju några att välja på här i Stockholmsområdet...


Någon skola har hon valt bort för att hon är rädd för att det bara är elever där som tycker att det är bra att gå NB inriktning häst eftersom intagningspoängen är låg där så man kommer in i alla fall.


Annars har hon ett par tre skolor att välja på.


Den 15 februari skall valet vara gjort!


Inte lätt!

Av Teija - 2 februari 2009 09:17

Hörde en kommentar på Metros radionyheter om att radiokommentatorerna inte ens hade lagt märke till att Britta Norgren körde gårdagens 10 km på skidor med trosorna utanpå skiddräkten.


Haha, kommentatorerna har visst inte jobbat på en kvällstidning:D


Inte mycket till troschock...


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/skidor/article4305581.ab


Av Teija - 2 februari 2009 08:41

Vi hyrde ju två filmer i lördags.


De har ändrat system här på den videobutik vi brukar hyra på så man får ha filmen en hel vecka för 40 kr.


Bra tycker vi... bara man inte glömmer att man hyrt den vill säga och glömmer att lämna tillbaka den:/


Vi har bara hunnit se den ena. Wall-E heter den. Hm, speciell film faktiskt, inte som alla andra tecknade tyckte vi. Och tänk att man kan tycka att en liten rostig plåt-robot är så charmig och söt!


Den andra minns jag inte ens vad den heter. En komedi med Eddie Murphy i alla fall som vi skall titta på nu i veckan.


Alltid när vi kollar film har vi ett kriterium på den. Den måste vara tillåten från 11 år.


Minst!


De från 15 år är alldeles för läskiga för oss. Vi kör samma för både barn och vuxna. Vi vill ha trevliga bilder i huvudet när vi sett en film - inte ha mardrömmar efteråt.


Så det så!



Av Teija - 1 februari 2009 12:09

I morse var vi på stallet. Inte så ovanligt för oss...


Nåja, E måste byta ridgrupp. Det är för tajt med tiden på onsdagar eftersom de ändrat tiden på hennes grupp. En hel kvart tidigare! Oförskämt mycket eller hur;)


Så nu vill hon börja i en grupp som rider kl nio på söndagsmornarna. Jag säger bara gäsp!


Nåja, nu är jag pigg som en mört i alla fall. Säkert piggare än om jag fått sova till nio.


Ny grupp, nya föräldrar på stallet som jag inte känner. Vi svenskar är härliga... eller finnar;)  Är det det kalla klimatet som gjort oss sådana här?


Konsten är att bryta isen så är konversationen i full gång. Jag kan inte vara tyst, det är ju så himla trist:D


Fick bryta isen på bilrutorna också i morse.


Vi hade sju minusgrader. Burr...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards