Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Teija - 3 mars 2009 15:44

Tack för utmaningen Billes mamma!


Fyra TV program jag brukar se:

- Antikrundan hihi;)

- House

- Brottskod Försvunnen

- Melodifestivalen

2. Fyra saker jag gjorde igår:

- Gick ut med vår hund, Nicko

- Jobbade på kontoret

- Duschade

- Hälsade på mina föräldrar

3. Fyra saker jag längtar till:

- Sommarlov, både för oss vuxna och barn

- Storstäda hemma!

- Fred på jorden

- Få rida, det var ett bra tag sedan

4. Fyra saker som står på min önskelista:

- Renovera köket

- Åka utomlands

- Minska lite i vikt men det skall man inte önska utan fixa eller hur;)

- Göra mer saker tillsammans med min familj

5.Fyra saker jag tycker om att göra:

- Läsa bloggar

- Sola

- Visa uppskattning för min familj

- Ta hand om våra fina och underbara djur

6. Fyra saker jag avskyr:

- Ormar är läskiga

- Stridigheter

- Skvaller

- Tjat

7. Fyra saker jag åt igår:

- Skinka

- Tunn spagetti

- Morot

- Mörk choklad

8. Fyra bloggar jag utmanar:

- Singo

- Maddo

- E vår elvaåriga dotter som också har en blogg

- Truddelutt

Av Teija - 3 mars 2009 14:52

Nu sitter jag här och grunnar på om jag skall våga mig på att tona håret lite. Det är alltmer grått som smyger sig in. Inte helt fel egentligen men det ser så trist ut innan det grå tagit över...


Kanske inte så lätt att se på bilden, men i alla fall.


Annars har jag inte tonat eller färgat håret så många gånger i mitt liv. Första gången var ett fiasko, det blev alldeles orangeaktigt i färgen, så fruktansvärt fult!


Men som tur var skrattade jag (och min make med) gott åt eländet trots att frissan misslyckades totalt med att färga tillbaka det i min vanliga råttfärg;)


Aldrig mer färga håret själv var min tanke då. Men det har jag gjort någon gång i alla fall och då har det gått lite bättre...


Köpte sedan lite färg och fixade till det hemma. Hihi.

Av Teija - 3 mars 2009 08:10

Igår kväll när E mätte blodsockret sista gången låg hon på 26. Alldeles skyhögt!


När man har insulinpump som E har så är det inte bara att ta insulin och sedan gå och sova.


Risken för ketoacidos är stor om det är fel på pumpen, nålen, slangen eller insulinet!


Till att börja med tog hon tre och en halv enheter insulin och jag satte klockan på två timmar.


Efter två timmar låg hon fortfarande på 22 i blodsocker!


Hon hade bytt nål igår men det var bara att göra om samma procedur igen. Dessutom satte hon den på någon nerv så hon fick sätta om den igen fast det var mitt i natten...  Vi bytte även ut insulinet i pumpen.


Sedan tog hon ytterligare tre enheter insulin denna gång med en vanlig insulinpenna.


Vi kollade ytterligare en gång och då hade blodsockret sjunkit ytterligare. Och i morse låg hon på 6,2 vilket är helt ok.


Däremot är hon själv helt utpumpad så hon får ta lite sovmorgon så kan hon gå ner till skolan lite senare. Hon är så himla duktig!

Av Teija - 3 mars 2009 08:03

Igår åkte jag till mina föräldrar. De bor en och en halv mil bort så det är inte så långt.


När jag susar ut på motorvägen står där en liftare!


Det slår mig att det är faktiskt inte så ofta jag ser det nu för tiden...


Jag som är den hjälpsamma typen motstår impulsen att stanna och ta upp liftaren. Hm. Skulle ju bara åka en mil på motorvägen tänkte jag.


Men nu tänker jag att om alla resonerar så kanske man inte kommer så långt om man nu vill lifta....


Men å andra sidan är det ju läskigt att ta upp okänt folk... det kan ju vara någon brottsling!


Suck;)

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards