Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Teija - 9 mars 2009 16:03

Köpte tidningen ToppHälsa häromdagen. Rätt intressant tidning med mycket att läsa.


Hm, jag brukar vara väldigt skeptisk till nya dieter men det här verkar faktiskt riktigt bra...


De presenterade alltså en ny diet som går ut på att man gör ett test först för att se vilken djurtyp man är. Låter det konstigt?  

Det som var konstigt för mig att när jag gjorde testet så hamnade jag just på det svaret som jag känner passar mig bäst.


Jag skulle äta som en utter, lite av varje... och uttern är tydligen också känslig för snabba kolhydrater precis som jag också är.


Så fram för bra protein och långsamma kolhydrater för mig.


Andra skulle äta som lejon, björnar eller apor.... Eller som en giraff!

Av Teija - 9 mars 2009 11:56

Kan man behöva om man känner att livet är struligt.


Nu tycker inte jag att det är så eländigt speciellt ofta faktiskt. Jag är en obotlig optimist och försöker verkligen påverka det jag kan för att saker och ting skall vara så bra som möjligt.


Men sedan finns det ju andra som faktiskt har det riktigt skruttigt. Vad säger man till dem? Man kan definitivt INTE säga att det finns de som har det värre.


Det enda man kan göra är att visa empati genom att lyssna. Man behöver inte säga så mycket faktiskt.


Bara det att man håller förtroendet och inte berättar för andra om hur det är är lite plåster på såren... eller skall man säga balsam för själen?



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards