Alla inlägg under mars 2009

Av Teija - 30 mars 2009 12:18

Påbörjade ju städprojekt i fredags vilket jag fortsatte med hela lördagen också... Skrivbordet är rensat men alla papper är inte insorterade utan ligger i en jättebunt.


Det mesta är makens papper men det gör liksom inget. Jag vet ju var de hör hemma...


Då menar jag inte runda arkivet;) Hihi, vad trodde ni?!


Den här helgen gick som vanligt alldeles för fort. Vi hann ha en massa folk hemma och baka bullar också i vanlig ordning.


Hoppas ni andra haft en go helg - nu skall jag ta en tur till era bloggar!

Av Teija - 27 mars 2009 08:59

Äntligen fredag igen!


Sitter nu här och laddar, skall fixa och städa i stället för att jobba på kontoret idag!


Idag tog jag en balja riktigt snabbkaffe! Vilken smak jämfört med det koffeinfria - så nu skall här donas;)


Allt ljus gör att man ser smutsen så nu är det bara att köra hårt:D


Först skall jag köra igång ett par maskiner med tvätt, rensa ett skrivbord (haha, ni skulle se hur det ser ut - och det är vårt skrivbord hemma!).


Sedan skall jag städa. Skall bli skönt när det är gjort!


Trevlig helg till alla:D





Av Teija - 26 mars 2009 12:39

Idag har jag ju A hemma eftersom hon har så ont i sin fot.


Vi bestämde att vi skall åka och köpa kryckor.


Ja, man köper dem numera. 100 kr kostar de men de måste ordineras av en läkare.


A fick utskrivet starka värktabletter för doktorn menade att om hon tar dem så det skulle göra att hon kan gå på foten.


Helt omöjligt säger vi nu.


Haha, hur skulle det gå till?


Går hon på den så snedbelastar hon den och då blir det ju ont i vristen också... och i andra foten med för den delen!







Av Teija - 26 mars 2009 12:25


Det här vinet hade vi till middagen förra fredagen. Vi åt entrecote med klyftpotatis och hade vitlöksmör/bearnaisesås till det.


Det heter Ramon Bilbao och kostar 70 kr. Det  är en Rioja från år 2005 och har en liten trevlig vaniljsmak.


Helt klart prisvärt!


http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=6131&Butik=0&SokStrangar=




Mat
Av Teija - 25 mars 2009 14:35

Fick hämta hem A efter gympan igår.


Aj, aj - de hade fått springa med små snabba steg i en repstege som låg på golvet - och då fastnade hon med foten och gjorde illa sig rejält.


En av A:s klasskompisar hjälpte henne ut på parkeringen där jag hämtade henne.


Så idag åkte vi till närakuten. Doktorn kollade lite och så röntgades foten så vi fick veta att det inte var någon spricka eller så i den.


Det var skönt att det inte var det - hon har haft en spricka i den en gång förut...


En riktig oturs-fot!!


Men oj, vad fint akvarium de hade på Närakuten...


Vilka fina fiskar:D

Av Teija - 24 mars 2009 14:34

Idag har jag skött om datorn.


Hm, alltså kollat att den har rätt uppdateringar från Microsoft alltså.


Dessutom har jag hämtat lite drivrutiner till den. Det märktes att det behövdes för den har blivit lite seg!


Körde CCleaner när jag ändå var i farten också. Skall göra en virussökning i felsäkert läge också så kan jag väl vara rätt nöjd sedan.


Just det ja. Ett program till måste köras också: Spyboot.


Men sedan är det klart:D


Hm.


Skulle nog behöva lite uppdateringar och drivrutiner jag med;)



Av Teija - 23 mars 2009 13:45

Igår kväll satt M och jag och pratade. Den här veckan och nästa, skall hon göra praktik på ett tvätteri.


Hon går ju andra året på ett särskolegymnsium och trivs riktigt bra med det.


Och hon har sett fram emot praktiken och tyckt att det skall bli riktigt kul...


M har ju Downs syndrom och ibland känns det som hon är fången i sig själv.


Visst kan man säga att man inte skall sätta någon ribba på vad hon kan åstadkomma men verkligheten kommer ikapp oss emellanåt.


Hon kan ju inte förverkliga det som hon verkligen skulle vilja... hon skulle vilja jobba med musik och vara musikpedagog!


Det vi kan göra är att stötta henne så hon kan glädja sig åt musiken på fritiden... Sedan får vi se!




Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards