Alla inlägg under april 2009

Av Teija - 24 april 2009 15:20

I värsta våryran måste jag ju göra en ytterst angelägen och radikal sak.

Tvätta bilen, hihi - vad trodde du?


Ju soligare det är ju smutsigare ser bilen ut! Ok. Den var väldigt smutsig - inte bara som det såg ut.


Det fick bli maskintvätten.


Det är ju inte det snällaste mot lacken men i alla fall så blir det ju ganska bra:D


Varför i hela friden tvättar jag inte bilen oftare?


Det är ju så skönt när den är ren. Dammsög och torkade den invändigt också.


Får nog vara glad att de där städentusiasterna från tv (heter det Rent Hus?) inte var här och tog bakterieodlingar. Då hade de andra hushållen varit kliniskt rena jämfört med denna bil;)


Hahaha:D



Av Teija - 24 april 2009 11:08


Rent otroligt vilket väder det är idag! Soligt och varmt och alldeles underbart skönt.


Det blommar en hel del i trädgården. Här kommer en bild av svalörten som håller på att bre ut sig i vår trädgård.


Den är väldigt vacker men tar överhanden. Gräsmattan blir kvävd av den.


Har försökt att utrota den men blir det minsta lilla rotbit kvar så är det kört!


Nåja, vacker är den i alla fall...


Någon som vill ha en rotbit förresten? ;)


Kram på er och ha en riktigt härlig helg:D



Av Teija - 23 april 2009 11:16

Den här veckan har A som är femton år varit hemma från skolan. Har bokat en tid tíll doktorn för henne imorgon.


Hoppas att de tar lite prover.


Hon känner sig trött och är yr hon när hon reser sig. Höll på att svimma i söndags.


Själv tror jag ju att det kan vara järnbrist eller möjligen något virus eftersom hon varit förkyld i några omgångar. Kanske det inte vill släppa taget...


Pratar lite med henne också rent allmänt om det är något som bekymrar henne och om mathållningen förstås!


Köpte Blutsaft och vitaminer till henne som hon stoppar i sig nu.


Hm. Kanske man borde ge det till de andra döttrarna också?


Och kanske sig själv?!







Av Teija - 22 april 2009 10:26

Jodå, jag är en sådan där tjatmamma som säger till döttrarna att deras mobiler kan gott vara i köket när de skall sova.


Ja, ni vet det där med SAR-värde och strålning och sådant.


I somras när vi var bortresta så somnade jag med morgonrocken på. Och i fickan så hade jag ju min mobil.


Zzzzzz


Då hade jag sovit med mobilen hela natten! Det som jag varnar mina döttrar för...


Suck.


Gick där och kände mig elektrisk sedan.


Önskar den som läser det här en fin fortsättning på dagen:D


Och glöm för all del inte att ha mobilen någon annanstans än i sängen när ni skall sova;)

Av Teija - 22 april 2009 10:09


Var på systemet och köpte Torres Gran Sangre De Toro som kostar 79 kr.


Ett vin jag brukar köpa ibland för det är väldigt gott.


Det har utvecklad smak med lite fatkaraktär. Passar utmärkt till en köttbit med svampsås till exempel.


Rekommenderas!


Här kan du läsa om det:

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=2686&Butik=0&SokStrangar=

Mat
Av Teija - 21 april 2009 20:19


Alla vet ju att grovt bröd är nyttigt. Hela kärnor eller surt är ju modellen.

Höjer blodsockret sakta så man får energi länge.


Fazers Pörtebröd är inget för veklingar;)


Lite syrligt och blir gärna lite segt och helt enkel oemotståndlig gott för en annan med finsk bakgrund.


Antingen hatar man eller bara älskar man det! Törs du prova?


Så gott med bara smör på... mumsfilibabba:D


Klart att det finns ljusa bröd med nyttiga fibrer också förresten.

Se här:

http://www.coop.se/includefiles/moduler/ccms/show_page.asp?iMappeID=414&sSideNavn=Att+allt+vitt+br%F6d+%E4r+onyttigt+%E4r+en+myt%21

Av Teija - 21 april 2009 09:46


Ja, jag säger bara det - bara katten saknades!


A släppte ut vår kanin Candy ur buren som står i vårt kök. Nicko ligger i sin korg och vips så hoppar Candy in hos honom och lägger sig bredvid honom.


Så sött!


Det bästa av allt är att A filmade alltihop med min mobil, förutom att hon tog några bilder. På filmen ser man hur Nicko vänder på sig och kör med nosen över Candy som bara njuter. Hihi.


Djur är så underbara, blir så glad så!

Av Teija - 20 april 2009 09:23

I lördags jobbade vi stenhårt i trädgården.


I och med att vi skulle elda tog vi ned ett träd. Dessutom hade vi ju klippt träd och buskar och så eldade vi upp lite gammalt timmer vi sparat på så det blev en enormt fin brasa!


Mitt på dagen när min pappa tagit ner trädet (en hägg) så tände vi den vanliga grillen och grillade korv. Efter kaffetåren så tände vi elden och så kom en massa vänner och hjälpte oss, guld värt!


Rena rama styrketräningen. Trodde jag skulle vara helt ledbruten dagen där på men det var skapligt faktiskt!


Hade köpt väldigt fin entrecote som vi grillade på den fantastiska glöden som syns på bilden. Till det hade vi klyftpotatis med timjan, bearnaisesås och en sallad. Smakade mums!


Ps, pappas motorsåg är 40 år gammal.


Haha, ingen 95 oktanig bensin där inte, därav rökridån! Han använder den så sällan numera så han bryr sig inte om att investera i en ny...



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards