Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Teija - 4 maj 2009 20:58

Tänkte på det där jag skrev om sin egen el.


Hm.


För mig hade det nog varit en bra dag om jag kunnat ta vara på all den gas jag levererat idag.


Hahaha, kan inte låta bli att berätta det, det är ju för komiskt!


Har nog drabbats av något virus... våra goa vänner som var här i helgen hade visst liknande problem med magont och gaser.


Skönt att det inte är något större problem.


Hihi, för mig i alla fall;)



Av Teija - 4 maj 2009 15:41

Idag så åkte jag rätt tidigt till sjukhuset för att återlämna en blodtrycksmätare som vår M hade på sig i 24 timmar. Tydligen så tillhör det standardrutinerna att göra en sådan mätning efter några år med diabetes.


Det gick inte så jättebra med mätningen eftesom M som nu är 18 år tog av sig mätaren en gång under dagen och dessutom plockade bort den under natten. Hon var så smart att hon stängde av den på natten så att den slutade att pipa...


Nåja, det kanske räcker så. Vi får se vad doktorn säger.


När jag kom hem och stängde av motorn på bilen så smattrade regnet mot taket på bilen. Jag bara överväldigades av känslan. Sommar. Semester. Avkoppling. Regn!!! ;)

Av Teija - 4 maj 2009 08:35

Nu verkar det som att det kommer ett bidrag till den som vill ha solceller på taket till sitt hus.


Min man har varit intresserad av detta ett bra tag. Det ligger en stor charm i detta att få sin egen el - dessutom så miljövänlig.


Vi räknar med att en solpanel till vårt hus kostar ungefär 60-70 000 kr.


Ett bidrag på 7 500 är ju inte helt fel:D


Läs här:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/nytt-stod-kan-ge-dig-egen-el-1.857422


Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards