Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Maskrosdragning;)

Av Teija - 21 maj 2009 14:58

Vad härligt med extra ledighet, det gör gott!


Maken gav sig av tidigt i morse.


Nej, då - han har inte stuckit ifrån mig utan han skulle iväg över helgen bara för att knacka sten i Värmland. Han åkte med mineralklubben plus två goda vänner som han lockat med.


Själv har jag varit ute i trädgården några timmar och grävt upp maskrosor ur rabatterna. Suck, vilket slitgöra!


E är fortfarande sjuk. Stackaren har tappat rösten helt och har mellan 38-39 graders feber. Vilket elände. Vi pysslar om henne allt vi kan så hon inte skall tappa modet.


M går här och myser och A har följt med sin kompis till stallet.


Så vad har jag att göra nu?


Ok, det är bara att fortsätta med maskrosorna...


Fortsatt trevlig helg till den som läser detta, ha det bäst!!


Ps, lägger in en bild på grannens magnolia - visst är den fin?

 
 
Sussie

Sussie

21 maj 2009 17:26

Precis en sån magnolia vill jag ha! Underbart vacker!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Truddelutt är frågvis

Truddelutt är frågvis

21 maj 2009 18:50

Knacka sten i Värmland? Varför då? *nyfiken*
Och vad är mineralklubben för något?

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

21 maj 2009 18:55

Då kan vi ta varandra i hand, jag har ägnat halva dagen till maskrosdragning.

Ang kineserna så har de ett fantastiskt stort hjärta, lättlärda, gillar agility och allt annat som gör livet roligt.
Mycket tillgivna familjen, men släpper även in vänner efter ett tag.
Det negativa är att de skäller något så förbannat när det går folk förbi.
Samt att de är frusna på vinter och vill gärna inte gå ut, jag kallar dem inte hundar utan varelser...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija som har lite ont i ryggen

21 maj 2009 19:47

Ja, visst är magnolian fin!
Hon som har den har en exemplarisk trädgård dessutom. Hon är så duktig och jag njuter varje gång jag går förbi! Har också blivit sugen på en vit magnolia (förstår dig Sussie) fast vi har en röd redan. De är så fina. Vet inte om den vita doftar men vår gör det. Lite svagt citronaktigt!

Jo, L är amatörgeolog och älskar att åka till olika ställen där de brutit sten. Han är med i SAGS där likasinnade träffas och förundras över stufferna (hihi, jo det heter så). Han letar efter olika mineral och helst skall de ha bildat fina kristaller. De är bl a i Långban nu, världens mest mineralrika ställe. Det ligger utanför Filipstad.
Vi var till Bredsjönäs hela familjen och letade lite förra veckan, det var så kul!

Då tar vi varandra i hand Mita, vilka tuffingar vi är! Hur gör du när du gräver upp maskrosorna. Du kanske har något experttips till en som inte är så duktig?
Det låter som mysiga hundar! Lite lika papillon som kan vara skälliga också. Fast vi har klarat oss bra med det, Nicko är inte så skällig faktiskt.. Men det är ju inte undra på att de är frusna, hihi det skulle jag också vara om jag gick ut naken;)
Hm, antar att dina varelser är väldigt personliga... och fina tycker jag:D Skulle vilja lära känna en sådan faktiskt.
Kram och fortsatt mysig helg

 
Sussi

Sussi

21 maj 2009 23:06

Verkligen en superfin blomma..
Jag ska tyvärr jobba i morgon men sen är det ju helg igen :-)
Att rensa ogräs är nog en av dom tråkigaste saker man kan göra. För ett litet tag senare så dyker det bara upp nytt..

Ha en trevlig helg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards