Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Teija - 4 juni 2009 14:54

Idag är M hemma från skolan eftersom hon skall till tandläkaren sent på förmiddagen. Kollade hennes blocksocker halv sju i morse. Det var 7,1.


Hon var så trött och sov som en stock. Kollade blodsockret igen vid 10-tiden. Då hade det sjunkit till 4,7.


Ganska smidigt sätt att se hur Lantusen är inställd.


Eftersom hon sjunkit 2,4 millimol så har hon lite väl mycket Lantus. Hade hon stigit i blodsocker hade det varit tvärtom förstås.


Sänker Lantusen med en enhet från ikväll...


(Har man inte möjlighet att kolla Lantusen på det här sättet får man kolla blodsockret ett par timmar efter måltid och sedan ytterligare efter ett par timmar igen för att se hur blodsockret rört sig. Men det måste vara en dag då det inte är aktivitet för då blir det ju lätt missvisande.)

Av Teija - 4 juni 2009 13:03

Igår morse när jag vaknade så låg jag och tittade på en spindel som sprang runt på innertaket.


Hm. Har ju sett den bo i vårt sovrum men inte kommit mig för att ta ut den. Har väl tänkt att när jag putsar fönstren och byter gardinerna så får den väl avhysas då...


Nåja, hämtade ett stort glas som jag fångade den i - lätt som en plätt. Ut på trappan med den. Men den ville inte ge sig iväg. Vet inte hur länge den satt där.


Så i morse satt en spindel i taket igen.


Tänk om det var samma? Nej då, när jag släppte den ute så såg jag att den var mindre.


Får väl se om vi har fler spindlar som inneboende.


Kanske fångar jag en ny spindel imorgon?!

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards