Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Teija - 13 juni 2009 22:09

Här sitter jag och roar mig;)


Just nu i alla fall. Så mysigt att kolla in en massa bloggar och annat på vår bärbara dator som jag kopplat till vårt bredband.


Men så kör jag virusscanning på vår stationära dator. Den har burit sig konstigt åt. Varit megaseg och dessutom så har den stängt av det man gör helt plötsligt.


Vårt antivirus Nod32 hittade inget alls.


Men McAfee har vänligheten att tala om för mig att den besväras av js/redirector. Filen ligger på c och heter peggy. Den kommer från Google Toolbar som jag fattar det!


En annan onlinescanning talade om att det fanns problem men inte vad det hette. Inte så användbart precis...


Hm. Letar nu på en lösning för att ta bort den. Ett verktyg. Berättar sedan hur det gick om du vill veta.


Ha en fortsatt fin kväll:D

Av Teija - 13 juni 2009 10:24

Den här veckan var verkligen speciell!


I måndags var jag sjuk, vilade tisdag och halva onsdagen.


Sedan var det full fart. Städa - fast det var minimalt, handla mat och lite presenter till döttrarna.


I torsdags hade E och A sina avslutningar och A gick ut nian med fina betyg.


Så glad för henne. Hon skall gå hästgymnasium så i och för sig så är ju inte intagningspoängen så jättehög där men om hon ändrar sig och vill läsa annat så är det ju kanonbra att hon har behörighet.


Vi  blev vi bjudna på en god lunch hos tjejernas goa farmor denna dag.


Igår så hade M skolavslutning. Hon har gått ut andra året på gymnasiet. Vilken avslutning! Så härlig. Jag bara njöt varje minut av den och blev alldeles rörd i hjärtat av alla underbara elever på denna gymnasiesärskola. Den är verkligen särskild på ett positivt sätt:D


Sedan var det lunch hemma hos oss, bilderna är från det... Första gången jag kan minnas vi fick duka inne på en skolavslutning eftersom det var regnigt igår.


Vi hade en liten tallrik med avacado, räkor och skagenröra till förrätt som E gjorde i ordning. Hon dukade också det blev så fint!


A fick välja huvudrätt så det blev tacopaj. Dessutom bjöd jag på gravad lax, sill och färskpotatis till dem som ville ha.


Två vänner och tjerernas farmor var här på lunchen och vi hade så trevligt så.


Den underbara blombuketten fick vi av döttrarna. De hade köpt rosor och plockade lite blommor ute så visst blev det fint! :D



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards