Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Ingen hunger - bara törst!

Av Teija - 29 juni 2009 17:37

Idag åkte vi redan klockan sju i morse. Då var det redan 24 grader varmt.


Det var inte svårt att få liv i tjejerna eftersom det vankades ridläger på Bångbo gård utanför Västerås.


Underbart att åka iväg. Vilken morgon!


Stannade och tittade när tjejerna red första gången.


Svetten bara rann om dem! Påminde förstås om att de skall komma ihåg att dricka mycket. Hm. Tjatmamma som jag är;)


De kommer då inte att frysa något den här veckan!


På hemvägen stannade M som också var med och jag och åt lunch. Kände inte ens att jag var hungrig förrän jag började äta.


Rätt typiskt när det är så här varmt, eller hur?



 
 
Sussi

Sussi

29 juni 2009 22:31

Det är det som är lite farligt med den här värmen.. Hungern försvinner liksom..

Ha en fin kväll
kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

30 juni 2009 08:13

Känns som om man skulle kunna leva på filmjölk när det är sånhär värme. Filmjölk och sedan något saltigt till. Skulle vara perfekt. :)

Ha en bra dag!!
Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Truddelutt

30 juni 2009 17:36

Inlägg som försvinner pga fel spamkod är mycket irriterande. Tycker det borde vara så att inlägget finns kvar och att man får ny chans med ny spamkod.
Ibland är man ju för snabb så man inte hinner se att blir fel. Dumt!!

Nä sillunch är inte så jättegott. Blev lite sugen häromdagen men sen när jag ätit lite så insåg jag att det inte var så gott som jag trodde. Var nog mest sugen på färskpotatisen men den var inte heller så jättegod.

Kramis

 
Sussi

Sussi

30 juni 2009 20:28

Det var nog tur att du fanns där och tjatade att det måste drickas.. När barn har kul så brukar sånt glömmas bort!

Vad tråkigt att det ska shoppas till en begravning..

kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
catta

catta

1 juli 2009 22:31

byter blogg till denna som följ mig gärna här

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards