Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Teija - 21 juli 2009 22:04

Jag har fattat att det är en del som tycker att det är helt förkastligt att ha rullkoppel på sin hund.


Och det kan det nog vara, om man använder det jämt så hunden inte lär sig att gå bredvid.


Vi använder periodvis vanligt koppel eller låser rullkopplet på lagom längd just av denna anledning.


Jag tycker att rullkopplet är bra för hundar som inte kan gå lösa ibland. Det ger hunden en frihet som den annars skulle gå miste om helt.


Ikväll var jag glad att jag hade koppel på Nicko. Han är ju papillon, men oj vad han blir taggad när han ser och får vittring på en hare.


Haha, han hade stuckit som en avlöning om jag inte hade haft honom kopplad.


Önskar alla en fin kväll... det som är kvar av den:D

Av Teija - 21 juli 2009 17:06

Den nya influensan A/H1N1 har krävt fler än 700 personers liv runt om i världen sedan den bröt ut för ungefär fyra månader sedan, uppgav Världshälsoorganisationen (WHO) på tisdagen.


Läs om frågor och svar om influensan här i DN.


Här är mer noggrann information.


Eller känns det uttjatat? Tror ni att media bara blåser upp detta för att sälja lösnummer?


För min egen del känner jag en viss oro...


Tre familjemedlemmar hos har ju diabetes och dessutom har ju M Downs syndrom vilket i vissa lägen gör henne mer känslig för infektioner. Hon blir helt enkelt väldigt sjuk.

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards