Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Är du orolig för den nya influensan?

Av Teija - 21 juli 2009 17:06

Den nya influensan A/H1N1 har krävt fler än 700 personers liv runt om i världen sedan den bröt ut för ungefär fyra månader sedan, uppgav Världshälsoorganisationen (WHO) på tisdagen.


Läs om frågor och svar om influensan här i DN.


Här är mer noggrann information.


Eller känns det uttjatat? Tror ni att media bara blåser upp detta för att sälja lösnummer?


För min egen del känner jag en viss oro...


Tre familjemedlemmar hos har ju diabetes och dessutom har ju M Downs syndrom vilket i vissa lägen gör henne mer känslig för infektioner. Hon blir helt enkelt väldigt sjuk.

 
 
-Nena-

-Nena-

21 juli 2009 19:02

Jo lite oro känner jag, försöker dock undvika media och läsa där det är ordentlig fakta.

http://nena.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

21 juli 2009 19:05

Har nog bagatelliserat detta med influensan lite grann, men efter den senaste killen som insjuknat pga en anhörig så känns det kanske mer oroande. Vi bör nog ta detta på allvar i tid...

http://singo.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

22 juli 2009 09:52

Jag är nog mest orolig för att mina föräldrar ska åka på det. De är ju gamla och därmed lite skröpliga (iaf mor min).
Själv så vet jag inte... Har faktiskt inte funderat så mycket på vad som händer om jag själv blir drabbad.

Kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

22 juli 2009 10:33

Som homeopat är jag nästan lika orolig för vaccinet!! Det verkar inte vara riskfritt att vaccinera sig och jag är tveksam inför hur vi ska göra i vår familj. Kanske isolera oss med hästarna och katterna någon månad...

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

22 juli 2009 12:07

Hm. Som jag har fattat så är det inte några problem i de flesta fall men ibland så går viruset direkt på lungorna och då blir man jättesjuk.
Min man känner som du Ann-Britt. Han är orolig för vad själva vaccinationen kan innebära... Men så är det väl så att så många som möjligt skall vaccinera sig för att minska smittspridningen. Fast i många länder har folk ju inte råd att vaccinera sig ändå.
Jag är mer rädd för att helt friska starka människor blir väldigt sjuka i värsta fall. Och hur blir det då för dem som är lite klenare som din mamma Truddelutten?
Ja, tänk om alla kunde gå i ide några månader, det vore något:D

Bra idé att gå i ide;)
Kram till er:D

 
Maddo

Maddo

22 juli 2009 12:54

Jag var på sjukhuset emd min brukare som också har diabetes och enligt dem så är det ingen fara alls. De var lugna som.. ja lugna! Jag tror media slår upp det rätt mycket.

Jag tycker ändå att 700 personer på hela jorden.. Det är rätt få. Även om 700 faktiskt är många liv. Kramar

http://dreammaddo.se/blogg

 
Ann-Britt

Ann-Britt

22 juli 2009 16:50

Jag har en länk någonstans med en intervju med en läkare. Ska försöka skramla fram den. Det låter inte lockande med vaccin efter att ha läst den.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards