Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Teija - 24 juli 2009 12:49

Igår for vi iväg och köpte blommor. Vi var på en väldigt fin handelsträdgård med en massa fina växter.


Det var knappt att vi kunde slita oss från alla underbara rosor. Vilka färger och vilka dofter! Vi gick och tittade på dem bra länge innan vi kunde slita oss.


Vi hittade i alla fall lite blommor till vår mörka trapp.


Blomman längst ner på bilden visste jag inte vad den hette, men nu vet jag. Den heter Femöring och den är helt fantastisk där det är mörkt. Visst är den fin, den som vi haft sedan i maj?


Köpte en till sådan som är väldigt oansenlig nu (men hoppas att den tar sig) och så två andra som jag inte vet vad de heter... som vanligt;)


Så blev det lite andra blommor också som vi skall ha på andra sidan huset.


Eftersom vi var iväg hela familje passade vi på att äta ute också. Det var riktigt mysigt.


Ha en fin eftermiddag:D

Av Teija - 24 juli 2009 12:40

Idag så tittade jag igenom gamla ansökningar som vi fått från arbetssökande.


Vads sägs om denna? Orkar du läsa den så är den... fascinerande;)


Till Herr Ansvarig för företaget
                                                  
                  Angående: jobbansökan 
 Herr 
 Jag heter xxx städare kommer från yyy bor i yyy gift och pratar flera språk lik arabiska franska engelska och svenska.
Det var ett stort nöje att hitta din adress i Eniro på Gula Sidorna 2009. för en tjänst Städare.Vid detta tillfälle vill jag skicka min ansökan om medlemskap ett av mina lag, som nyligen haft tillfälle att perfekt mina kunskaper om er företag och karriärmöjligheter det ger avkastning genom att dela erfarenheter av några av er medarbetare.
För närvarande  jag är jobblos men jag har stor upplevelser in städning.
jag kan alla typer av städning såsom flyttstäd,golvvård,kontorsstäd,byggstäd,hotellstäd
,butikstäd,sjukhusstäd,akutstäd,storstädning och trappstädning.i sammandrag vi erbjuder städning till både privatpersoner och företag i hela yyy och har som målsättning att ha de mest nöjda kunderna i branschen.

 jag var en städare i ett företag för städning kallade xxx som anses vara en av största städning i yyy, men idag är jag särskilt intresserad av jobbet hos er och jag vill gå med i ett dynamiskt team med att jag kunde använda min kompetens Mina kvaliteter av kontakt och organisationen och min förmåga att arbeta. Önskar att min utbildning och mina erfarenheter in städning kan vara till hjälp.
Tack för den uppmärksamhet som Ni kommer att leda till en översyn av mitt fall och står till ert förfogande för ytterligare information eller besök det för er föreslår jag.
min förvärvat under min första erfarenhet lyssnar kvaliteter av förståelse och välsignelse för dessa positioner. medan bekanta er med de tekniska verktyg som finns tillgängliga för er.
Tjänsten skulle vara för mig en språngbräda mig börja min yrkeskarriär under de bästa förhållanden och i ett område som jag har fått under min utbildning.
Ni vill dra fördel av min motivation och min enhet i en grupp ambitiösa och stimulanante. Att integrera i er grupp, skulle vara min möjlighet att få fart på en karriär i linje med min Outlook. (Hihi)
Hoppas att min kandidatur behålla er uppmärksamhet och jag är till ert förfogande för att visa er mina motiv och mina framtidsutsikter under en intervju.
I väntan på ett svar från er snälla, acceptera, Ambassadör, försäkran om min utmärkta högaktning.
Med vänliga hälsningar
.xxx


Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards