Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Teija - 27 juli 2009 16:05

När jag var liten så var det till stor del min uppgift att hålla grönsakslandet fritt från ogräs. Det var inte alltid så kul.


Min man bodde i lägenhet och behövde inte tampas med sådant.


Numera så är det han som sköter det mesta av rensningen i trädgården medans jag bara går där och luktar på alla blommor... och örter.


Fast ok då, lite krut lägger jag väl på rensningen jag med.


Det bästa med örter är att bara man torkar dem så kan man ha sommaren kvar bra länge! Då är inte underbart kort alls;)


Ha en fortsatt fin dag:D


Ps, buketten är plockad från vägrenen. Det är Backtimjan och Rölleka i två färger plus något annat som jag inte vet vad det är...

Av Teija - 27 juli 2009 00:31

I lördags kväll kom M:s bästa kompis som också har Downs syndrom till oss för att sova över. De har inte träffats på ett bra tag så de hade mycket att ta igen.


De slockande sent och igår kunde de inte slita sig från varandra så M fick helt sonika följa med sin kompis hem till henne några timmar..


Gissa om hon var glad om lillasyrran var hemma när hon sedan kom hem?


Om det verkligen är någon skillnad på M och oss övriga i familjen så är glädjen verkligen GJÄDJE för henne. (Och sorg verkligen följaktligen sorg fast det skulle det ju inte handla om här nu...)


Hihi, vad det smittar.


Underbaraste M:D





Av Teija - 27 juli 2009 00:04

Ikväll har vi fått hem vår dotter A som fyller 16 år från en dryg veckas semester med en kompis och hennes familj. De har varit på en hästgård helt enkelt.


Hon har ridit, umgåtts med människor hon verkligen tycker om och bara varit och haft det så bra under en dryg vecka.


Det är precis som hon varit här... på riktigt:D








Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards