Alla inlägg under juli 2009

Av Teija - 21 juli 2009 17:06

Den nya influensan A/H1N1 har krävt fler än 700 personers liv runt om i världen sedan den bröt ut för ungefär fyra månader sedan, uppgav Världshälsoorganisationen (WHO) på tisdagen.


Läs om frågor och svar om influensan här i DN.


Här är mer noggrann information.


Eller känns det uttjatat? Tror ni att media bara blåser upp detta för att sälja lösnummer?


För min egen del känner jag en viss oro...


Tre familjemedlemmar hos har ju diabetes och dessutom har ju M Downs syndrom vilket i vissa lägen gör henne mer känslig för infektioner. Hon blir helt enkelt väldigt sjuk.

Av Teija - 20 juli 2009 22:41


Kan inte hjälpa det men jag är barnsligt förtjust i serien Pistvakt...


Hihihi, se bara på det här!

Av Teija - 20 juli 2009 13:33

... så gör det!


E har verkligen tröttnat på sin eländiga gipsskena! Det är så tråkigt att inte kunna röra sig fritt...


Vi gör det bästa av situationen dock. Hyrde tre filmer igår, bland annat Benjamin Buttons otroliga liv. Se trailern här.


Riktigt bra!


Den är lång. 159 minuter. För mig kändes den inte seg alls för jag gillade den väldigt mycket. Resten av familjen tyckte också att den var bra. (Fast A är inte hemma. Hon är med en kompis på en hästgård och har det mysigt:)


Hihi, skulle ha sett den för länge sedan med en väninna men det blev aldrig av...

Av Teija - 20 juli 2009 11:45

Jag är verkligen usel på att delegera ansvar här i familjen.


Antar att jag är en ganska typiskt kvinna som har utvecklat något slags bläckfiskarmar... så fort jag passerar ett rum så plockar jag med mig det som skall tas därifrån.


Ja, ni vet - allt från hårsnoddar till dricksglas eller böcker eller vad det nu kan vara...


Behöver diskmaskinen plockas ur t ex gör jag det oftast själv om jag inte är väldigt upptagen med något annat just för tillfället viktigare alltså.


Men mannen min är så irriterande duktig på det där. När han ser något som behöver göras ser han till att alla hjälps åt...


Suck. Dags att göra det där magiska tricket igen.


Ja, alltså hoppa i samma tunna och röra om så att det blir lite mer utjämnat;)


Ha en finfin dag:D

Av Teija - 17 juli 2009 14:00

Eftersom jag gett mig "dän" på att gå ner i vikt så har jag beslutat att avstå alkohol helt och hållet under en tid.


Började med detta påfund redan för ungefär en och en halv vecka sedan.


Första helgen kändes det allt som en uppoffring när andra i ens sällskap slurpade i sig vin som jag vet är så gott...


Men nu känner jag att gärna kan avstå, det är det värt eftersom det gagnar min avsikt att gå ner i vikt...


Inte för att jag tror att ett glas vin skadar så mycket men det känns väldigt bra att följa sin plan till hundra procent.


Har modifierat planen lite, skall berätta om det längre fram.


I vilket fall som helst har jag lättat lite i vikt men framför allt mår jag mycket mycket bättre:D


Önskar er alla en trevlig kväll!

Av Teija - 16 juli 2009 21:44

Den här jättesvampen lever på en död pilstam vi har i trädgården. Där växer också murgröna som verkligen trivs bra.


Imorgon hoppas jag att vädret blir bra. Nu behöver det klippas gräsmatta igen!


När man är klar i ena änden är det nästan dags att börja i den andra igen;) hihi


Av Teija - 16 juli 2009 14:15

Den här sommaren har vi fått dille på att äta sill och potatis. Tror att vi nog bräcker våra rekord på att äta det med råge!


Det är ju så gott. Speciellt om man kompletterar det vanliga tillbehören med lite gravlax och så ägg förstås.


Det var just det där med äggen jag skulle berätta om;)


Häromdagen satte jag fem ägg på kokning. Plattan på 12 förstås och tanken var den att jag straxt skall komma tillbaka och sätta ner temperaturen och sätta klockan på ringning...


Men goddag yxskaft - här har ni en som är ute i det blå!


Rätt var det var så kom E hoppandes på sina kryckor och sade att äggen var torrkokta och lite brända...


Oj, där hade jag tur att det inte började brinna!


Tur också att E kände lukten så hon reagerande...


Och jag har lärt mig en läxa. Igen!

Av Teija - 15 juli 2009 15:57

Nu skall jag ta och åka ut till A som är ut till en liten gård där hon får låna denna häst att rida. Det är ett riktigt trevligt sto som är westernskolat men går att rida på "klassiskt" vis också.


Ser fram emot att träffa henne som äger hästen, det var längesedan och hästen också förstås.


A brukar rida med vanliga odelade tyglar men med westernsadeln.. Hihi, det är tungt som bara den att sadla hästen med den men man sitter väldigt skönt.


Bilden är från förra året.


Misstänker att de ridit ut i skogen då det är så varmt. 28 grader har vi!

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards