Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Teija - 21 augusti 2009 16:17


Hörde just denna på radion... skön låt:D

Av Teija - 21 augusti 2009 11:41

Tack du min kära kropp för att du finns och vill hålla min matchvikt!


Jag vet att det är för mitt eget bästa.


Är ju 47 år och och det enda du vill kära kropp är att behålla mina östrogennivåer så jag skall må så bra som möjligt. Där i fettet i synnerhet på magen finns det nämnligen östrogen lagrat!


Kanske jag kan lura dig lite genom att äta sojaprodukter, dricka sojamjölk och äta lite linfrön varje dag? Där finns nämligen naturliga östrogener som gör kroppen och knoppen gott...


Det är nog vettigt att ge dig det du längtar efter i små mängder dock... som mörk choklad! Där finns också antioxidanter som gör oss gott!


Lite frukt till frukost gör mig också gott, det verkar som att det är en riktig humörshöjare för hela dagen:D


Ha en fin dag kära kropp:D

Av Teija - 21 augusti 2009 11:30

Igår kväll när vi skulle gå och lägga oss visade det sig att M låg på 21 i blodsocker!


Hon hade visst ätit lite mer under kvällen än vad jag hade koll på. Hon blev så ledsen själv och grät en skvätt men jag tröstade henne och så tog hon 4,5 enheter insulin.


Från andra rummet ropade E på mig: Mamma jag ligger på 1,5!


Oj, druvsocker och juice dit snabbt som ögat.


När vi kollat pumpen såg vi att hon tagit 5,5 istället för de 3,5 vi bestämt till en liten fika en timme tidigare. Alltså pressades hon nedåt fortfarande och så det fick bli en rejäl macka till. Annars hade vi ju kunnat sätta ner pumpen lite - sådana lägen är den så perfekt!


Pust. Trots min magiska;) kudde tog det en stund innan jag somnade.


Hade M fått lagom med insulin för att komma ner eller borde jag gå upp och kolla på natten och hade E ätit lagom?!! Suckasuck.


Nåja, när jag väl somnat så sov jag som en stock.


Ha en underbar fredag:D



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards