Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Vilket strul!

Av Teija - 27 augusti 2009 11:52

Min mamma som var inlagd på sjukhus i tio dagar fick hemtjänst morgon och kväll efter att hon kom hem.


Redan första veckan ville hon ha minskad hjälp så jag hörde av mig på biståndshandläggarnas telefonnummer och lämnade meddelande och blev inte kontaktad.


Skickade ett mejl till en adress som står som kontaktadress på kommunens hemsida och bad dem ringa. Blev inte uppringd.


Ringde förra veckan och fick tag på en person som skulle ta bort all hjälp.

Hemtjänsten fortsatte att komma i alla fall! Till råga på allt äter personalen körsbär från mammas och pappas lilla körsbärsträd och i förrgår plockade en i personalen ett tiotal päron. Utan lov.


Ringde återigen i igår på biståndshandläggarnas telefon. Då låg telefonerna nere på grund av en avgrävd kabel så det gick inte att komma fram.


Skickade återigen ett mejl, men har inte fått något svar.


Vad är det frågan om?


Jag blir faktiskt jättearg och min mamma så himla frustrerad att de kommer fast vi sagt ifrån.


Idag fick jag äntligen tag på en biståndshandläggare och blev senare uppringd av en chefsperson. Så nu skall det bli ordning och reda, hoppas jag...


Beställningen var inte alls bortbokad som den första personen jag talade med och hon var uppenbarligen besviken på sin personal som tar frukt olovandes.


Jag är ju ändå en person i mina bästa år;) och borde orka med sådant här tjafs... men om man är gammal och trött och man inte har någon som hjälper en?!


Stackars, stackars dem.

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

27 augusti 2009 12:45

Oj, vilken oordning på det torpet då?? Inte ringa upp dig och reda klarhet i hur det ska vara ??? ... Den som tagit emot ditt samtal måste väl känna lite ansvar eller?? Stackars din mamma ... och stackars dej också ... Finns väl roligare saker att lägga sin tid på än jaga ansvariga??? Vad jag heller inte kan förstå är att de som besökt din mamma kan ta sig den friheten att plocka frukt i trädgården. Jag har arbetat i äldreomsorgen och vet vad man får och inte får och mitt vuxna förstånd säger mig framför allt att bete mig respktfullt i en annans hem ... Det första och viktigaste man ska ha i det jobbet är just att visa respekt för den man besöker. Som vårdgivare är man till för att hjälpa och stödja. Gott att det blev uppklarat.
Stor kram till dig vännen !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

27 augusti 2009 18:20

Usch för byråkrater! Jag avskyr försäkringskassan. Varje gång jag får ett brev där ifrån blir jag vettskrämd! Och plocka frukt var det värsta! Vilken fräckhet! Skriv ett brev till deras chef.

http://singo.bloggagratis.se

 
LOLLO

LOLLO

27 augusti 2009 18:59

Förbaskat oxå vilka knasbollar du har att göra med.ARGH!Dom ska låta bli deras frukträd,Fy vad fräckt.Stackars er alla..som måste ha sånt löst folk rännande omkring..
Ta väl hand om dig du goa människa..Kram och
Kram föräldrarna oxå/lollo

http://lollopettersson.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

27 augusti 2009 19:13

Jodu, det krävs friska släktingar när man blir sjuk eller gammal. De gräver kanske av kabeln själv för att slippa prata med alla som ringer och undrar vad de håller på med. Verkar ju rena snurren på det stället. Oförskämt att äta frukt dessutom! På dem bara!!!

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

27 augusti 2009 20:44

Under all kritik..!!
Jag har hört fler som har haft problem med liknande saker..
Tänk att det ska vara så svårt att ringa upp eller att svara på ett mejl!!!
Hoppas det blir ordning nu när du har fått pratat med chefspersonen.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

27 augusti 2009 21:41

Grrrr... jag blir irriterad när jag läser det. Har själv jobbat inom hemtjänst och det ska vara SERVICE inget annat. Hoppas det löser sig snarast.
Kram

http://lottans.bloggagratis,se

 
Ingen bild

Teija

28 augusti 2009 08:51

Nog vill man lägga sin energi på roligare saker än att vara arg på sådant här. Åkte till mamma med en tårta igår och hon var så glad och tacksam för att slippa dem nu.
Tack för era snälla kommentarer och stöd, det värmer gott! Kramar till er:D

 
Maddo

Maddo

28 augusti 2009 20:57

Fy vad respektlöst!! Man frågar om man får ta frukt och jag hatar när myndigheter inte ringer tillbaka!! Suck!

Det är bara bra med mig, är rätt nöjd med livet men längtar till lite lugn och ro.. :P Hur är det med dig? Kramar

http://dreammaddo.se/blogg

 
tRUDDELUTT

tRUDDELUTT

30 augusti 2009 17:58

Men man snor väl inte åt sig frukt utan att fråga heller. *skakar oförstående på huvudet*
Speciellt inte av vårdnadstagare (eller vad det nu kallas). Skamligt!

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards