Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Går du i sömnen?

Av Teija - 28 augusti 2009 08:36

Idag är E som är 12 år hemma. Förkyld. Typiskt att det skall bli så precis när skolan börjat men det går ju rätt snabbt över.


Hon har dessutom lyckats smitta både mig och sin pappa (atjo och snörvel;).


Nu i natt har hon sovit i sin säng men hon har blivit en nattvandrare.


Gissa om hon är snopen när hon gått och lagt sig i sin egen säng på kvällen och så vaknar hon i vår!


Hahaha... Fast jag kan ju tycka att det vore bra att hon sov i sin egen säng när hon är förkyld...


Nåja, tror aldrig att jag gått i sömnen. Undrar hur vanligt det är bland vuxna?!!


Önskar en riktigt gó helg!!



 
 
-Nena-

-Nena-

28 augusti 2009 11:36

Vår stora vandrade också när hon var lite yngre.
Fick vänt henne en gång när hon var på väg UT. Vågade inte väcka henne men fick henne på rätt spår så hon gick till sin säng igen.
Sedan fick vi stänga dörren till hallen så hon inte kom ut dit.

Trist med förkylning.
Krya på er allihop.

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

28 augusti 2009 19:53

Som jag berättat tidigare så ska jag ha kräftskiva i morgon. En av gästerna börjar bli förkyld så nu gäller det att bunkra upp med c-vitamin..
Man vill ju så gärna att hon ska komma ändå!

Hoppas ni snart mår bättre

KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

28 augusti 2009 20:38

kikar in och önskar er en trevlig helg!
Krya på er!
Så mkt kantareller,mums!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

28 augusti 2009 20:55

Prosit på dig!Hoppas det snart går över på er.Jag har två av ungarna som gått i sömnen.
Och en Gubbe som går i sömnen ibland/tokiga
saker han gör,ibland kan det vara kaos i kyl/skafferi..Krya-på-er-KRAMAR/lollo

http://lollopettersson.bloggagratis.se

 
Pernilla

Pernilla

28 augusti 2009 21:28

Min systers barn vandrade på nätterna och när dem började så visste man att man snabbt måste visa dem vägen till toan - annars kunde dem ställa sig och kissa över t.ex en låda eller elementet el likn *fniss*.

Min Emma red på onsdagar vid ... jag tror det var kvart i fem el något sånt. Det är den enda dagen hon har ridit. Hon red på samma tid och i samma grupp ända sedan hon började där :)
Här hemma har vi också sjukstuga - hoppas vi alla kryar på oss snart. Vi skulle eg på stor fest imr ... vi får se om vi kommer iväg. Ha en trevlig helg!

http://hastliv.blogspot.com

 
singo

singo

29 augusti 2009 09:47

Sonen går inte i sömnen men beter sig underligt ibland. Kan gå upp mitt i natten, svarar inte på tilltal, går en runda och lägger sig igen och skrattar hysteriskt när jag försöker prata med honom. Han har inget minne nästa morgon. Kanske han går i sömnen...

http://singo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

31 augusti 2009 09:34

Både lite lustigt (hihi) vad man kan göra i sömnen och samtidigt olustigt!
Här har tre av oss kryat på oss och de andra två har kroknat lite. Hm. Inte ofta alla blir smittade av en förkylning.
Hoppas att ni kryar på er hos Pernilla och att ni andra slipper bli förkylda!
Kramar tillbaka:D

 
Ann-Britt

Ann-Britt

31 augusti 2009 17:23

Delade stuga med en tjej som gick i sömnen, när jag gick en utbildning. Hon vrålade och bar sig allmänt hysteriskt åt så jag var alltid rädd att hon skulle komma ner i köket, där jag låg, och attackera.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards