Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Teija - 31 augusti 2009 20:20


Hihi, vad säger ni om denna?


Stämmer ganska bra eller hur?!


Här finns fler Berglins serier att kolla in...

Av Teija - 31 augusti 2009 13:17

I fredags kväll festade vi på lite av kantarellerna vi är så lyckliga över att få.


Min snälla mamma vill så gärna bjuda hem oss på mat men orken finns inte där ännu så hon gav mig pengar för att vi skulle kunna gå ut och äta. Snälla mamma!


Köpte en fin bit oxfilé (svensk) så gjorde vi en mumsig kantarellsås till. Ugnspotatis med timjan. Det var verkligen sååå gott. Det blev inte sämre av ett gott rödvin till...


Läste det här i tidningen. Blev glad eftersom jag tidigare smakat den brasilianska oxfilén. Den är mör och fin.


Men då skall man ha dåligt samvete då för att det inte är närproducerat... suck. Jag som alltid köper svenskt annars.


Nåja, kantarellerna är ju i alla fall närproducerade:D




Mat
Av Teija - 31 augusti 2009 11:04

Nyss ringde en vän till min man och frågade lite försynt om jag kunde tänka mig att släppa iväg honom, alltså min man, på en liten resa med honom några dagar.


- Ja, men det är väl självklart han kan göra det, svarade jag glatt.


Då frågar han om de kan ta med sig vår hund.


- Det går absolut inte, säger jag då genast.


Hahahaha


Vad betyder det då? Är hunden viktigare än maken?


Ajaj då..


Men skillnaden är väl den att vovven kan springa bort men det gör väl knappast maken. Vill jag tro i alla fall;)


Ha en fortsatt finfin måndag:D





Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards