Alla inlägg under augusti 2009

Av Teija - 26 augusti 2009 15:05

Det är inte sant så fort tiden går! Hihi, någon som hört det förut?


Helt plötsligt sätter jag ögonen på rubriken "För ett år sedan"...


Vad i hela friden?


Har jag redan haft bloggen ett helt år?! Nu har jag visst missat något igen;)


Wow!! Ännu är det ju inte för sent att fira det:D

Av Teija - 26 augusti 2009 10:20

Vår systemkamera (som våra döttrar använder) gick sönder. Helt plötsligt gick det inte att ställa in någon skärpa. Desutom hade blixten slutat att fungera... bara att lämna in.


Men den är ju inte ens ett år gammal och kvittot fanns inte i pärmen där det borde vara...


Fick veta att det kostar en dryg tusenlapp att laga den. Ingenting om vi bara hittar kvittot däremot!


Gissa om jag letade igår!


Och jag hittade kvittot. Det låg emellan en bunt med tidningar i min sekretetär.


Blev så glad att det blev en liten dans!


Hurra!!!

Av Teija - 25 augusti 2009 13:29

Det trodde jag tills att jag läste en liten notis i tidningen I Form .


Allt kaffe innehåller koffein och akryladmid som ju är onyttiga i stora mängder. Rådet är att dricka högst fyra koppar kaffe om dagen.


Om man dricker snabbkaffe undviker man farliga ämnen i kaffebörnan som ökar mängden kolesterol i blodet. Snabbkaffet är filtrerat och då försvinner de skadliga ämnena!


Hm. Men hur smakar det? Vad gillar du bäst... eller du kanske inte dricker kaffe alls?!


Jag gillar vanligt kaffe bäst men dricker bara snabbkaffe för det är så mycket snällare mot magen...


Tjoho, här har vi en alldeles underbar dag! Nu går jag och tar mig lite kaffe tror jag...


Hoppas att du också har det riktigt gott:D

Av Teija - 25 augusti 2009 13:21

Igår när M vaknade låg hon på 14 i blodsocker. Inte alls bra! Vi hade ju kollat blodsockret vid läggdags och då låg det på 8,9. Helt perfekt att sova på.


Trodde ju på morgonen sedan att hon allt tagit sig något att äta. M är ju en ytterst bestämd ung dam på 18 år som bestämmer själv och det blir inte helt rätt ibland eftersom ju har Dows syndrom.


Så ringde de från skolan vi halvelva-tiden och sade att nu är M kallsvettig med ett blodsocker på 16!


Då fattade jag ju att Lantusen inte blivit tagen kvällen innan. Hm. Bara att inse det att jag verkligen måste dubbelkolla det varje kväll. Inte bara fråga utan kolla på pennan att den är nollad.


Så det var bara att åka till skolan med det låntidsverkande Lantuset (i högsta hugg;). Hon tog sju enheter istället för de 16 hon brukar ta och sedan tog hon sin vanliga dos som vanligt vid 19-tiden.


Allt gick bra och nu är jag mycket klokare. Tror jag;)


Vis av skadan alltså!

Av Teija - 23 augusti 2009 22:56

Jag står där med andan i halsen.


Tjejernas farmor hoppar studsmatta.


Min svärmor hon är som en femåring. Inte så att hon har blivit dement utan hon är som hon alltid varit. Nyfiken, spontan och öppen. Och tjosan hejsan!!


Idag var hon här och lunchade med oss och goa vänner.


Tror ni inte att hon spelade coronne för glatta livet och spöade oss alla, kastade pil så man fick ducka och hoppade på studsmattan så man både väntade sig frakturer och hjärtinfarkt.


Och det samtidigt!


Hon glömmer att hon är 78 bast.


Så det så;)



Av Teija - 22 augusti 2009 22:22

Ikväll vid sextiden åkte döttrarna och jag iväg iväg för att handla lite på Maxi.


Ha ha, vi höll på att smälla av.


I korsningen vid Maxi åker det ut en taxi där ena sidan pryds av en ganska smal bräda. Och ur båda fönstren fram och bak sticker det ut en arm som håller i brädan, fastkämd mellan över- och underarm.


Men oj! Hur kunde taxicahuffören gå med på det?!!


Antar att det är ont om körningar... eller så fick han en rejäl bonus;)

Av Teija - 21 augusti 2009 16:17


Hörde just denna på radion... skön låt:D

Av Teija - 21 augusti 2009 11:41

Tack du min kära kropp för att du finns och vill hålla min matchvikt!


Jag vet att det är för mitt eget bästa.


Är ju 47 år och och det enda du vill kära kropp är att behålla mina östrogennivåer så jag skall må så bra som möjligt. Där i fettet i synnerhet på magen finns det nämnligen östrogen lagrat!


Kanske jag kan lura dig lite genom att äta sojaprodukter, dricka sojamjölk och äta lite linfrön varje dag? Där finns nämligen naturliga östrogener som gör kroppen och knoppen gott...


Det är nog vettigt att ge dig det du längtar efter i små mängder dock... som mörk choklad! Där finns också antioxidanter som gör oss gott!


Lite frukt till frukost gör mig också gott, det verkar som att det är en riktig humörshöjare för hela dagen:D


Ha en fin dag kära kropp:D

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards