Alla inlägg under augusti 2009

Av Teija - 7 augusti 2009 16:38
object width="560" height="340">


Vill bjuda på en skön låt:D Salem Al Fakir - Roxy


Hm, men vad handlar den om?!


(Hihi, Truddelutt - den här fastnar också i huvudet.  Så varsågod - ger den här till dig;) Bytt är bytt!)

Av Teija - 7 augusti 2009 16:26

En helt underbart härlig dag. Vilken gó värme!


Igår kväll mumsade jag på årets första äpple. Det var verkligen gott.


Vi har två äppelträd och äpplena brukar räcka en bit in i september. När tjejerna skall till skolan, tar de sig ett äpple från trädet innan de tågar iväg!


Önskar alla en fin fredagskväll:D

Av Teija - 7 augusti 2009 02:06

...är det någon mer som inte kan sova?


Det kan jag inte heller.


Hm.


Vet inte hur du har det där du bor men här vimlar det av paddor!


Denna sötnos träffade jag på kvällens promenad.


Hade jag fått en godnattpuss hade jag garanterat sovit redan.


Eller hur;)





Av Teija - 6 augusti 2009 22:57

Idag när vi var hos min mamma på sjukhuset så fick M som har diabetes blodsockerfall eftersom hon fått för mycket insulin till lunchen.


Kanske var det en kombination med vätskebrist i värmen också.


Hon blev ganska plötsligt väldigt illamående och alldeles kritvit i ansiktet och jag fick tillkalla hjälp.


Vår M fann sig snabbt och min goa lilla sjuka mamma fann sig gott i att inte vara huvudpersonen;)


I vilket fall som helst repade M sig efter en stund. Fick i henne lite äppeljuce och druvsocker - utan att hon kräktes.


Men puh - vad läskigt det var!

Av Teija - 6 augusti 2009 22:03

Idag följde E och M med för att hälsa på sin mormor på sjukhuset.  På hemvägen fikade vi och dessutom passade vi på att handla lite.


Vi var inne en sväng på Elgiganten. Där testade vi tre varianter av massagedynor. De kostade 1195 kr (tror jag det var), 1995 kr samt 2995 kr.


Wow. Den för 2995 var riktigt bra! Där fick man massage från rumpan till nacken. Dessutom värmde den samtidigt.


Nu har ju jag en man som mer än gärna ger mig massage - men dessvärre är det nog han som behöver massage mer än jag kan ge...


Alltså en hel makalös manick;)


Nu skall jag allt klura ut om vi har råd att investera i en sådan:D


Ps, Ha en god kväll det som är kvar av den! Bilden är min utsikt från att vi åt middag på altanen ikväll. Visst är det fint?



Av Teija - 5 augusti 2009 23:14
object width="425" height="344">


Helt underbart smittande:D


Hahaha

Av Teija - 5 augusti 2009 17:42

Vilken underbart varm och skön dag!


Vi har haft en underbar semesterkänsla idag fastän vi bara varit hemmavid.


Var iväg till sjukhuset och hälsade på min mamma och när jag kom hem hade familjen tagit ut radion till altanen.


Det bara älskar jag, radiomänniska som jag är. Så gjorde vi ibland på vårt torp - ibland fick det vara nog med fågelkvittret där;)


Nu skall vi sätta pricken över i:et och äta något gott också:D Hm. Är väldigt sugen på sushi, men det får nog bli en annan kväll...

  

Ha en fin kväll:D

Av Teija - 4 augusti 2009 22:47

Idag var det en intressant artikel i SvD.


Jag har alltid fascinerats av får och getter och tyckt att man får ögonkontakt med dem. Kontakt över huvud taget.


Nu förstår jag att de är lika smarta som hundar i stort sett!


Läs här om de smarta djuren som många av oss människor äter...


Tänkte tanken att hur många av oss kan tänka sig att äta en hund? Knappast någon. Men det finns ju länder där de räknas som delikatesser.


Hu, säger jag bara!



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards