Alla inlägg under september 2009

Av Teija - 22 september 2009 22:40

Nicko lila filt  


Imorgon är det dags för Nicko att få sin årliga vaccination.


Huva. Fasar lite... han brukar bli så ledsen. Gråter Ja, jag gråter verkligen.


Hm. Skall allt ta med lite god korv så kanske jag kan lura honom lite!?


Kanske jag skall muta mig själv med.


Hihi. Lite god korv är väl aldrig fel?Obestämd


Av Teija - 22 september 2009 14:09

Tycker ju att jag sover så bra på min nya kudde som liksom skall "avelektrifiera" en under nattsömnen!


Igår var jag dock så himla trött på dagen så att jag höll på att somna på eftermiddagen när jag kollade in nyheterna på tv klockan fyra.


Sedan vid halv tolv på kvällen när jag äntligen gick och lade mig på denna magiska kudde så var det som förgjort. Försökte med att räkna får och allt annat som tänkas kan;) men det gick bara inte!


Precis när jag började tänka att det var lika bra att gå upp igen och dricka lite te eller något, ja - då somnade jag visst. Som en stock. Hihi.


Någon som känner igen sig?!


Tänk de stackare som alltid har svårt med nattsömnen, det är ingen höjdare det!



Av Teija - 21 september 2009 10:48

  


Igår var ju A med på sitt livs första dressyrtävling, Lätt B1:2006


Det var en träningstävling på ridskolan och hon hade den nyaste hästen på ridskolan. Ett sto med jättefina ridegenskaper. Hon hade gått med en duktig ryttare innan på 62%.


A fick 56% och domaren skrev att hästen är fin men dagens poäng berodde på att den inte orkade bära sig i galoppen. Den var klart trött, inte van ännu att gå så mycket kanske.


A var jättenöjd i alla fall och blev taggad att vara med på klubbmästerskapet som går i tre delar från och med november.


Själv tyckte jag också att det gick bra och nog ser det snyggt ut med kavaj och vita ridbyxor. Trodde att A skulle tycka att det var konstigt att rida i den klädseln men hon sade att hon inte ens tänkte på det.


Bra början:D


Ps, bilden är tagen precis innan hon skall in. Trist nog blev det inga bilder från uppvärmningen på utevolten. Glömde att A hade tagit med kameran.. Hhi, var nog lite nervös själv!! A sade att hennes nervositet försvann så fort hon kom in på banan. Tur det.

Av Teija - 21 september 2009 10:38

Nu måste jag bara komma iväg och klippa mig!


Förra gången jag blev klippt var jag inte riktigt nöjd, håret är faktiskt mer ok nu än då eftersom det vuxit en bra bit... det var liksom för tvärt avklippt så det blev som det stod ut i topparna... hihi.


Lite som Hedvig i "Från A-Ö". Fast ändå inte... jag har ju inte så rakt hår som hon.


Borde väl gått tillbaka och fått det lite mer uppklippt.


Nåja, som vanligt har helgen gått i ett huj. Men vad gör väl det, snart är det ju fredag igen:D


Ha en bra dag!



Av Teija - 20 september 2009 10:03

Så är det söndag.


Här var det full fart tidigt. E hade fem av sina stallkompisar här över natten. Jättegulliga tjejer. De skall rida ponnycupen tillsammans så det här blev ju lite teambuilding ju...


Vi skall till stallet om någon timme.


A skall vara med på en träningstävling, rida ett Lätt B program. Pirrigt, hon är ingen tävlingsmänniska alls, men kan ju helt klart bli... Jag följer med och får vara funktionär och hjälpa till där det behövs.


E har skötarmöte dessutom klockan 14.


Underbart väder har vi! Det är bara att njuta!


Hoppas att du får en fin söndagGlad





Av Teija - 18 september 2009 14:51


För dig som gillar katter!

Av Teija - 18 september 2009 10:25

Har ju fått lite kommentarer på ett gammalt inlägg. Det här.


Blev alldeles paff då jag inser att Bloggplatsen har börjat med reklam.


När jag var inne där och tittade fanns det reklam från google där! Nästa gång jag tittade var den borta...


Kanske de skall smyyyga in den.


Hm. Hade ni koll på det att det skall vara reklam här?!!

Av Teija - 18 september 2009 09:40

  


Det var ju det jag sade i måndags! Att det snart är fredag igen. Hihi


Idag har jag hjälpt maken att komma iväg till Bergslagen. Han skall dit och knacka sten i några dagar. Härligt för honom med en minisemester i det vackra höstvädret!


Nu skall jag jobba fram till 15. Innan dess skall M och jag ta oss en myspyslunch. Hon är hemma från skolan för hennes blodsocker är bara högt, högt och högt hela tiden. Hm. Konstigt men det kan vara en infektion på gång. Eller så har bara insulinkänsligheten blivit så dålig då det hela startade med att hon var hög på morgonen.


Annars är planen den att åka och handla lite ridkläder åt A på sena eftermidagen. Hon skall vara med på en träningstävling i dressyr på söndag. Kul!


Ha en prima dag, hoppas att du också har fint väder och kan njuta av allt det vackra ute:D


(Bilden är tagen längst ner på vår gräsmatta ner över kohagen).



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards