Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Ja, vad glor de på?

Av Teija - 14 oktober 2009 11:12

Har ju sett att många har synpunkter på reklamen med praktikanten.


Själv har jag ju en dotter som är 18 år med Downs syndrom. För mig kunde det lika gärna vara hon som är med.


M är söt som socker. Lite sneda ögon har hon och speciellt barn tittar lite extra på henne. 


Hon brukar inte bry sig men ibland så blir jag faktiskt lite irriterad även om det är barn som tittar och undrar, ja - vad glor de på?!!


Jag tycker att det är bra reklam!


 
 
lollo

lollo

14 oktober 2009 16:03

Jag tror att M är en härlig och söt tös.Huvudsaken är att hon
mår bra och är älskad.
Jag tycker barn och vuxna med Downs syndrom är de mest gladaste som finns.Dom är underbara..tänk om alla vore det.

Ha en bra dag!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

15 oktober 2009 01:29

Ja jag kan bara hålla med Lollo :) . Människor med down syndrom är sååå kärleksfulla.
Jag skulle själv haft en storasyster med down syndrom. Tyvärr fick hon inte leva mer än 2.5 år. Så jag hann inte träffa henne :-/ .
Kram till dig och kram till M!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

15 oktober 2009 10:24

Tack för era goa kommentarer!

M är verkligen en härlig person. Så himla skön! Hon kan vara enerverande envis och den mest smittande glad som finns. Alla borde känna någon som hon.

Vad tråkigt med din syrra Nettis. Vad hände med henne?

Kram till er:D

 
Maddo

Maddo

15 oktober 2009 22:46

Vilken reklam? *snurrig*

http://blogg.dreammaddo.se

 
Ingen bild

Teija

16 oktober 2009 11:27

Inte undra på att du blir snurrig Maddo. Det handlar om Icas reklam med praktikanten som jag lade in för någon dag sedan:D

 
Mita

Mita

16 oktober 2009 17:37

Jag tycker reklamen är underbar, visst är det killen från teatergruppen Glada Hudik?
Ha en skön helg, med eller utan vantar

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

19 oktober 2009 21:44

La in min kommentar på fel inlägg.
Men här kommer den på rätt ställe:

Skulle vara roligt att få se M någon gång.

Jag tycker reklamen är super bra (och de två näste avsnitten på reklamen finns det länkar till på min sida).

Ibland är jag inte på det bästa humöret och då kan det hända att jag snäser åt någon som tittar extra på Linnéa, vet att det är fel taktik men ibland så är tålamodet borta så det blir tyvärr så.

/Lena

http://tjejernatva.blogspot.com

 
catta

catta

26 oktober 2009 18:45

hej tjejen!

tack för alla komentarer igen! har som du vet legart så sjuk undeerr tre veckor nu! men nu är de på g att bli bära igen men då blir trista sjuk!

bs har varit så där! man har ej kommit in i pumpen än pga detta!

hålller med dig om reklamen!.... som ngn skrivit. de är som oss! kärleksfulla o vanliga människor med samma känslor som oss!!! men han är bra tuff och söt på reklamen! ja gillar det!!!!! bara stå på sig!!!!!


hoppas allt är bra med er!. bs håller sig bra för dina fam. medlemmar!
nu dax till tjejeerna som röjjer värre än värst här hemma!
kram catta

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards