Alla inlägg den 16 november 2009

Av Teija - 16 november 2009 18:55

Idag var jag till M på hennes utvecklingsamtal på gymnasiesärskolan. Det var riktigt bra och väldigt trevligt.


Efter det var jag på ett litet apotek och köpte en sak receptfritt.


Före mig i kön var en dam som tydligen hade mer än ett recept och skulle få ställa sig i en annan kö med samma nummerlapp.. men det ville hon inte. Hon i kassan kollade om hennes läkemedel fanns i lager och de bestämde att hon skulle återkomma klockan 15.


Jag säger då det, det tog 10 minuter. Hon kunde lika gärna fått sina mediciner på en gång ju!


Kanske den här dumma diskriminerande regeln försvinner nu när apoteken avregleras.


Hoppas kan man ju alltid!


Ha en trevlig kvällGlad



Av Teija - 16 november 2009 00:09

I torsdags skulle både E och M  bli vaccinerade mot influensan på diabetesmottagningen.


Eftersom E:s klass ändå skulle få vaccin den dagen så blev det bara M som skulle få vaccinet där.


Diabetessköteskan undrande om jag också ville ha vaccin eftersom det ändå fanns doser över för dagen.


Då sade jag att det inte är så viktigt för mig men min man nog vara tacksam för en dos eftersom han tillhör en riskgrupp och det inte finns vaccin att få på vårdcentralen.


Jepp, så fick vi varsin dos. M, maken och jag.


Trots att nålen verkar så tjock jämfört med en kanyl till insulinet så kändes det inte alls att få den. Jepp, jag har sett nålen på tv, den ser ut som en strumpsticka för mig. Haha


Vi blev lite ömma i armen ett par dagar efteråt bara tur som en tok eller brukar det vara så... kanske?!!


Hur bra som helstGlad



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards