Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Zick zack i hjärnan...

Av Teija - 22 november 2009 23:53

Helgen har varit bra men det har varit fullt upp.


Lördagen bestod av migrän, hjälpa A med medryttarhästen - och det var härligt för migränen hade släppt:D


Efter det skulle vi bort och lagom efter det blev det zick zack. Fattar ingenting men jag fick synförändringar i efterskott efter migränen...


Konstigt och usch säger jag!


Vaknade pigg idag (hihi, nästan måndag nu) och vi hade en mysdag med tjejernas farmor i vanlig ordning denna dag den 22 november.


Vi brukar ta hand om henne denna dag eftersom det är årsdagen efter att tjejernas farfar gick bort.


Vi har ätit lunch tillsammans, varit på promenad på minneslunden och faktiskt ätit middag tillsammans också... och sett filmen "The day after tomorrow" på dvd härhemma.


Hoppas att du som läser haft en bra dag du med:D



 
 
Sussi

Sussi

23 november 2009 07:09

Vad mysigt att ni ärar tjejernas farfar!

Men vad läskigt med synförändringarna! Du har alltså så allvarlig migrän? Min kompis (som också har migrän) har klarat sig från synförändringar och nu hoppas man ju att det inte blir värre ju äldre hon blir..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

23 november 2009 10:36

Vilken härlig tradition! Jaa, vi får verkligen stötta varandra! KRamar i massor!

http://blogg.dreammaddo.se

 
-Nena-

-Nena-

23 november 2009 11:39

Vilken fin tradition ni har.

Låter inget vidare med synförändringarna :(

Ha en bra måndag
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

23 november 2009 16:12

Låter mycket trevligt och tänk att hästar kan bota migrän.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

24 november 2009 11:37

Vilken fin gest..Hoppas du får en fin dag.Kramar

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Teija

24 november 2009 13:11

Tack för era snälla kommentarer. Vi hade verkligen en fin dag, hoppas att ni också hade det:D

 
Ingen bild

Teija

24 november 2009 13:54

Skall säga det att konstigt nog så blir inte själva huvudvärken så kraftig om synförändringarna kommer först. Men om huvudvärken kommer först, då blir den jobbig.

Ja Ann-Britt - hästar är bra till mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards