Alla inlägg den 4 december 2009

Av Teija - 4 december 2009 08:28

Idag väckte A mig klockan halv sex. Huva. Och inte somnade jag om efter det.


A har varit hemma från skolan ända sedan tisdagen. Något eländigt virus som gör henne så trött och ger ont i halsen. Det var bara att sjukanmäla henne.


Efter det var det M:s tur att kliva upp. Men samma där. Bara att ringa och avboka hennes transport plus göra sjukanmälan.


Sedan var det dags att väcka E som börjar klockan nio. Hm. Trodde inte mina öron när hon också var vissen. Men henne sjukanmälde jag via webben.


Suckasuck.


Nu får ni krya på er tjejer...  





Av Teija - 4 december 2009 08:16

Hela den här veckan har vi haft en kille här som håller på med våra fönster.


Vi beslutade att sätta in energiglas för att kanske spara lite värme men också för att få det lite mer komfortabelt inne. Man slipper det där med kallras vid fönstren nämligen.


De alternativ vi tittade på var att byta ut hela fönsterpartierna men för mig var det inget alernativ helt enkelt. Vårt hus är byggt 1965 och jag vill gärna behålla utseendet på fönstren. Några av våra grannar har bytt fönstren helt, men jag tycker inte att det blir så snyggt.


Idag blir fönstren klara. Då har samtliga innerglas samt isoleringen runt om bytts ut.


Du kanske undrar om vi märker någon skillnad. Och ja, det gör vi verkligen - så det känns jättebra.


Här är en bra artikel om energiglas och om hur mycket man kan spara.


Ha en fin fredag!


  



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards