Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Vilken insulinpump är bäst?!

Av Teija - 17 december 2009 14:13

  


Ja, det är nog ganska individuellt vad man tycker.


E har haft sin insulinpump Paradigm från Medtronics i nästan tre år. Den har fungerat helt friktionsfritt men nu så har ACT knappen tappat stunsen och menyerna liksom rinner förbi.


Just nu har hon en lånepump för hon gör en Realtidsmätning. Om du har diabetes och aldrig har gjort det så rekommenderar jag det verkligen!


När jag ringde Medtronic ville de bums skicka en ny pump.


Men de fick hejda sig lite för E ville kolla in andra pumpar som finns på marknaden. På youtube finns det att se lite videos om pumparna förutom att man kan gå in på tillverkarnas hemsidor förstås.


Men E bestämde till slut att hon ville fortsätta med sin Paradigm pump, mycket för att hon uppskattar upplägget med knapparna som förenklar mycket och utseendet på pumpen. Att den kan köra realtidsmätning är ju också ett plus.


Den pump som låg tvåa på önskelistan är Animas från Rubin Medical. Den har ju en bra stor färgdisplay som säkert faller många i smaken och är dessutom vattentät. Den kan också ge en mindre basaldos, bara 0,025 istället för 0,05 som Paradigmen kan, om man nu har behov av det.


Men som sagt var, för E är Paradigmen det bästa valet!



 
 
catta

catta

25 december 2009 18:47

God fortsättning tjejen....

hoppas ni haft en bra jul och får en underbar nyårs afton..
Själv har man ätit för mycket känns de som, hehehe.

hopppas de löste sig med pumpen.
Enda nackdelen som ja ser med animas som ja ej ännu inte fungerar är att om man skall ta extra o be pumpen rek hur mycket så tror ja inte den känner av om ja har insulkin var..
när den senast pumpade in dvs...

hoppas du förstod..?
kram o god forts igen!

kram catta

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards