Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Kvällsfika!

Av Teija - 10 februari 2010 21:18

Ikväll hade E hoppspecial.


Vi är några tappra mammor som brukar vara med och titta. Vi är tappra för det är så kallt att sitta där i ridhuset och lite tappra ibland också för ibland går det väl lite vilt till på hoppningen också.


Nåja, väl hemkommen är det gott med en liten fika. En kopp hett te och en knäckemacka, helst Wasa Sportbröd med mjukost och lite gurka på.


Har fått dille på Fjällbrynts Laxost just nu.

Överhuvudtaget är Fjällbrynts mjukostar godast tycker jag och det finns många att välja på:

http://www.fjallbrynt.se/Produkter/Ask2/


Inte bara messmör där inte!


Hoppas att du haft en bra dag  



Mat
 
 
Pernilla

Pernilla

11 februari 2010 14:40

Jag skulle ha kommit och kollat igår men Emma blev plötsligt dålig- hv och feber. Men kanske om två veckor. Det är alltid kul att kolla när tjejerna rider och jag och Å har så många timmar sittandes i det där ridhuset bakom oss :)
Dessutom skulle det vara kul att träffa dig IRL (så att säga) ...
På tal om hv så har 3/4 av familjen nu hv ... hm konstigt. Inget annat ... vi får väl se vad det utvecklar sig till.
Ha en trevlig dag!

http://hastliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Mita

11 februari 2010 17:55

Laxost, det får jag prova!!

 
Maddo

Maddo

12 februari 2010 13:10

Jag gillar knäckebröd med ost och kaviar.. :) OOh, sugen jag blev nu.. =)

Jaa, jag märker att om jag inte äter bra med mat så blir jag godissugen. Oftast handlar det om att jag inte äter h elt enkelt... enkelt och enkelt..? :P

Usch, stress i lagom dos ska vara bra men ack så svårt det är att finna den där balansen! Jaa, det är tur vi har djuren.. :)

KRamar ♥

http://blogg.dreammaddo.se

 
Maddo

Maddo

12 februari 2010 18:53

Hehe, mat kan verkligen väcka minnen! :-)

ooh, så sugen på choklad jag blev nu! :P Ha en superbra helg! KRamar ♥

http://blogg.dreammaddo.se

 
-Nena-

-Nena-

13 februari 2010 00:14

Tittar in för att önska dig en trevlig helg.
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

19 februari 2010 08:49


Jag får önska dig en trevlig helg i snöflingans tecken!

 
Lena

Lena

19 februari 2010 20:28

Trevlig helg = )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Truddelutt som lyst med sin frånvaro

Truddelutt som lyst med sin frånvaro

21 februari 2010 09:56

Jag är insnöad (japp både på riktigt och när det gäller osten) på den där Tomatosten med Feta. Gillade även Renosten när jag smakade den. Laxosten har jag inte provat men måste nog göra det då. :)

Ha en trevlig söndag/vecka!!!!
Kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

23 februari 2010 16:48

Nu kände jag hur hungrig jag är. Inte bra för jag ska köra och handla först innan det blir mat. Nu kommer jag att köpa alldeles för mycket.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards