Alla inlägg den 11 april 2010

Av Teija - 11 april 2010 10:38

Den här veckan som gått har M legat ganska bra i sitt blodsocker.


Men så igår så låg hon högt hela dagen så även när hon gick och lade sig på kvällen (eller det var på natten, vid ett-tiden) fick hon ta extra insulin.


När hon ligger högt till synes utan anledning kollar jag att insulinet inte blivit dåligt... annars kan det ju vara någon infektion på gång.


Var uppe tidigt i morse och kollade blodsockret igen och det var perfekt. 4,6. Pust.


Inte kul med den där känslan av oro speciellt inte när jag skall sova. Gillar inte när tjejerna ligger högt!


Det är så konstigt med M.


Ibland får man helt enkelt sänka Lantusen när hon blir för hög. Precis som den stressar kroppen till högt blodsocker som en rekyl hela tiden och kanske är det dags att sänka den igen för femtioelfte gången! Ändå har hon inte varit låg på natten då jag kollat...


Ha en alldeles underbar söndag  



Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards