Alla inlägg den 20 april 2010

Av Teija - 20 april 2010 09:38

Ja - det kan man faktiskt vara om man har kristallsjukan.


Jag har haft den i 5-6 år ungefär   och den kommer alltid tillbaka på våren! Konstigt.


Obehagligt men ofarligt...


Man kan få behandling mot den så jag måste nog snart gå till doktorn för att få det...


Kopierat från Expressen:

Orsaken till sjukdomen är att små kalkstenar – kristaller – lossnat från sin ordinarie plats i balansorganet och hamnat i en av de vätskefyllda båggångarna. När den drabbade ändrar position på huvudet förflyttar sig kristallerna på grund av sin tyngd till båggångarnas lägsta punkt, vilket ger en retning på sinnescellerna och orsakar yrseln.
Vanligast är att yrseln kommer när personen böjer huvudet framåt eller bakåt, eller har legat ner en längre tid.

 


Av Teija - 20 april 2010 09:15

    

Aj då, nu skall det visst komma lite snö ikväll... men det är väl så i april vill jag minnas. Det skall liksom värkas igenom så att det kan bli sommar sedan!


Igår var jag med A till medryttarhästen Ronja. A bara skrattade, seg som sirap på väg från stallet och yster som en unghäst på väg tillbaka!. Då kan man inte tro att hästen precis nu i söndags fyllt 20 år!


Tog några bilder med mobilen, ingen vidare kvalité. Kom ju på sedan att den stod i makroläge...


Kolla sitsen på travbilden, snacka HD stil.. hihi.



Hoppas att du har en bra dag  

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards