Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Teija - 25 juli 2010 10:38

I torsdags kväll så åkte jag återigen till doktorn med A. Andningen var lite ytlig och hostan var besvärlig.


Denna gång tyckte läkaren att det inte lät bra i lungorna även om sänkan inte var så hög (47). Eftersom syrersättningen inte var bra (85%) så blev hon skickad till akuten för röntgen.


Hon har en rejäl lunginflammation i vänstra lungan så hon blev inlagd. De satte in Erymax ifall det är mycoplasma (tydligen är det vanligt att man inte har så hög sänka då) och kåvepeninin fick hon intravenöst. På måndag vet vi vad det är.


Huva vilken pärs för A.


Nu är hon hemma på permis. Doktorn ringer idag och checkar läget och så skall hon till sjukhuset imorgon för koll.



Inte kan man bli så vissen som A varit av ett virus med feber som blir värre efter fem dagar? Men enligt läkaren vid andra läkarbesöket så kan man det. Och han menade att efter tio dagars feber gör man en utredning...


Suck... Kan ju konstatera att vi kunde haft roligare på min semester. Imorgon skall jag jobba. Får se hur det går för A skall tillbaka till sjukan då.


Fast nu kan jag ju roa mig med att vara ute och springa i regnet  hihi...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards