Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Heja mig!

Av Teija - 18 september 2010 14:02

Nu har jag tappat kollen på det här med viktväkteriet. Ställde mig på vågen i morse och jag blev så paff. För på två veckors slarv har jag inte alls ökat i vikt.


Hur gick det till?


Har haft det så väldigt stressigt så det finns inte men nu så!


Skall spotta i nävarna nu och köra igång igen.



 
 
catta

catta

18 september 2010 20:47

hej på dig! de var ett tag sedan!!!
var ej ledsen över viokten, ja kämpar på med som attan, går ej alls bra utan går bara uåppåt... skumt! men men ack den som ger sig :) eller hur!!! heehhe!!!

ja kom ej iväg på ngn promis, hade ej heller ork el lust men vardagar är min träningsdar.. eftersom ja jobbar där >!

hur står de till med familjen? går allt bra? med dig?
här är de bra. knallar framåt med huset. äntligen börjar de hända saker.... husert är klart imorgon utvändigt med putsen!Q skönt!!!

kram catta

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

 
catta

catta

19 september 2010 22:52

hej där!!!!

ja du de 'r en hel del!!! men de vet säkert du! att ha en familj är så mycket med jobb mm så tiden bara rusar iväg! sedna skall man få allt annat gå runt!!! heeheh:)

ja du tonårs barn hehe de är en gåta. man har ju själv varit där så kan ju bara tänka sig hur de blir när mina tjejer växer upp! usch , vill inte tänka på det! tur de ej har diabetesen :(

hoppas hon klarar detta med diab o tonårslivet.men de går säkert bra. har hört att de får lättare hoppigt bs under den tiden! stämmer de?

hoppas ni håller er friska nu då

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

 
Ingen bild

catta

25 september 2010 19:58

hej på dig!!

haha nu läste ja mer ordentligt! bra där med vikten skall de va! att du ej ökat alltså! hehehe läste förr att ja trodde de stod att du ökat:) så fel ibland! hoppas de forts går bra?

tack o åter tack för dina komentarer! alltid lika söt o go o omtänksam! ibland behöver man verkligen höra det!!!!.... spec när de är tuft!

ja kan tänka mig hur de är att ha diab som tonåring! usch, ja är nog glad ja fick de vid 10 års ålder! :)
nu går de riktigt bra tycket ja!!! fått en bra ordning o kontroll! inga riktiga dippar el höga berg om ja inte själv vålllar de med godis o sånt!.

ja kollar verkligen inte alls på pumpen hur mycket ja tar på en dag... de gjorde ja sist o då stressar ja o vågar ej ta insulin för att ja tycker ja kommit upp i för mycket engheter! skumt men sant!
så nu har ja bestäm mig att när ja fick pumpen igen att inte titta o har ej gjort de heller! DÅ LIGGER BS BRA!!!!. ligger mellan 5-10 typ dagligen!
ngn känning då o då!!!

hoppas ni får ordning på dotterns bs! be henne läsa bloggar om diabetes, de var så ja hjälpte mig själv att förstå o få ordning på mitt!!! de var min räddning!!

kram o trevlig helg! / catta

 
Maddo

Maddo

27 september 2010 18:52

Oj oj, nu är det till att köra igång igen! Hejja hejja! Tre kilo til! ;) Kramar!

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards