Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Teija - 31 mars 2009 23:53

Vår dotter A har besvärats av hicka största delen av kvällen.


Vi har gjort allt för att få den att förvinna. You name it...


Men nu när hon äntligligen gick och lade sig... så fick jag den. När jag för en gångs skull sitter vid datorn.


Så vad skall man tro?


Hick... på er alla;)

Av Teija - 31 mars 2009 23:14

Ibland är det magiskt!


Precis samma datum förra året var jag ute med Nicko, vår goa hund på kvällspromenad.


Hittade jag en groda och tog in den för att visa familjen och sedan tog jag ut den på altanen för att ta ett kort och vips! så var den borta innan jag hann ta kort på den. Det var bara ett par plusgrader då så jag trodde att den skulle vara slö...


Och ikväll var jag ute igen.


Så hittade vi en groda igen! Direkt när vi kom ut på gatan så var den där.

Vilen snygging eller hur?


Är det inte härligt!!!

Av Teija - 31 mars 2009 15:08

Kolla in det här:

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/ryssarnas-svar-pa-tingeling-1.834619


Hihihi. Vad sägs om smällen på slutet? Blir det krig nu? ;)


Synd att man inte fattar texten...

Av Teija - 31 mars 2009 14:30

Var ute på lunchpromenad med Nicko.


Nu är det vår på allvar. Vad underbart det är! Tyckte till och med att jag hörde fågelungar pipa. Är det möjligt så här tidigt?!


Innan promenaden var jag i tvättstugan och tog upp en hög med nytvättade strumpor...


Men oj, tänk så det blir.


Här har jag städat hela helgen men glömt att tvätta så där var fullständig översvämning.


Hm. Det kan det ju vara på våren. Men helst inte i tvättkorgen;)

Av Teija - 31 mars 2009 13:20

Nu ger det sig tydligt tillkänna på M:s blodsocker att hon är rejält förkyld.


Hon blev förkyld natten till igår och vi kollade blodsockret lite extra på grund av detta.


Mycket riktigt så låg blodsockret bra två timmar efter insulintagning och mat - vi höjde det direktverkande insulinet 1-1,5 enhet vid måltiderna - men efter det började blodsockret stiga rätt så fort.


Till exempel så låg hon på 5,6 efter lunch men bara en timme senare låg hon på 8,6.


Så igår kväll höjde vi Lantus tillfälligt med 2 enheter och det blir nog likadant några dagar till.


En förkylning sätter sina spår i att insulinkänsligheten blir nedsatt även några dagar efter förkylningen. Men det gäller att vara på sin vakt så man sänker doserna i tid också.


Har man på känn att det går åt rätt håll så kan man ju alltid gardera med lite extra kvällsfika!

Av Teija - 31 mars 2009 11:52

Hur många liter schampo förbrukar ni i er familj på en månad? ;)


Jag tycker att precis varje gång jag åker och handlar så får jag köpa schampo. Balsamet brukar räcka dubbelt hos oss mot vad just schampot gör! Just nu är sorterna på bilden favoriterna för mig.


Vi är ju en familj på fem personer, varav fyra tjejer.


Hihi, det säger väl allt! Och ingen av oss är ju direkt kortklippt...


Minns en gång när jag köpte superduper dyrt schampo och balsam för 150 kr flaskan. Och halva schampoflaskan var tom efter tjejernas bad!


Hm. Jag hade nog lite svårt att glädja mig över att halva flaskan faktiskt var kvar.


Så det så! ;)

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards