Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Konsten att tömma ett kylskåp;)

Av Teija - 9 augusti 2009 18:32

Idag anföll vi kyskåpet och åt upp en massa rester till lunch. Det var gott men vi kände att det fanns plats för lite efterrätt också.


Med gemensam insats av alla så fixade vi en smulpaj. Den blev jättegod. När man gör smuldegen lite på känn som jag brukar blir den ju lite olika från gång till gång...


Så hade tjejerna hämtat över de här sötnosarna till oss.


Vi hjälper grannen med deras kaniner nästa vecka då de är borta. De är bara 15 veckor och helt bedårande söta.


Inte helt fel att sitta på altanen och mysa och titta på alla fjärilar och mysa med kaninerna och varandra förstås:D


Önskar en go´kväll:D



 
 
-Nena-

-Nena-

9 augusti 2009 19:17

Vilken fin bild med fjärilen.
Jättesöta kaniner och det såg ju gott ut där i skålen ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
catta

catta

9 augusti 2009 22:24

hej gumman där

tackar , blir alltid så glad när ja läser dina inlägg. känner mig så lycklig då. att du ger mig så mycket positiv energi... de gillar vi...

ja du ja försöker tänka på hälsan men ej så enkelt med sjuka barn mm . soim du vet eftersom du e mamma till flera med. man hinner ej tänka på sig på samma sätt då! MEN SÅNT ÄR LIVET. VI LEVER FÖR BARNEN JU!

sommaren varit bra. mycket jobb på huset , sjukhusbesök mm. så inte kanske den sommaren man fdrömmer om men vi fick ju vår tid i maj bnär vi var i egypten..

ajjjjjaa gift kvinna är man nu. väntar på skatteverket skall reg mig som mäkelä nu . men de tar väl tid de med:(

kram catta

http://www.diabetesochtraning.blogg.se

 
Ingen bild

Medresenärskan

9 augusti 2009 22:29

Tack för fina ord i min blogg. Jag vill göra en paus och hämta inspiration ... känner det. Kanske kommer jag igen men paus nu är ett måste.
Kram på dig !!!

 
Medresenärskan

Medresenärskan

10 augusti 2009 10:14

Läs hos mig. Efter alla underbara ord ni skrivit hos mig så fortsätter jag .
Kram på dig !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

10 augusti 2009 11:37

Smulpaj är sååå gott..
Kul att du gör den lite olika varje gång :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

10 augusti 2009 19:10

Den som ändå hade en altan.... Men en dag så! Kanske...

http://singo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Teija

11 augusti 2009 15:17

Kom du hem till mig Singo så får du låna vår altan! Men det är klart att snart har du en egen:D
Catta skriver så fina ord. Tack för dem! Så sant du skriver, att vi lever för barnen. Du är en kämpe själv:D
Och Medresenärskan blir kvar på sin blogg, tjohooooo
Smulpaj är så himla gott och enkelt att göra!
Ha en fin dag, kram till er:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teija - 24 oktober 2020 19:31

I våras var jag till min läkare som gav mig rådet att sluta ta Omeprazol. Har nog tagit dem i 10 år. Hon sade att de inte är bra för hjärtat, för hälsan. Så jag beslutade sluta. Det var inte lätt då jag ju förstört förmågan att skapa magsyra, min mat...

Av Teija - 17 september 2016 18:15

Vi äter rätt ofta vegetariskt... ikväll blev det en potatis och purjolökssoppa toppad lite med lite ost och persilja.   Stekte först 2 purjolökar, 1 stor gul och två vitlöksklyftor och ett par teskedar torkad timjan i botten av en stor kastrull i...

Av Teija - 1 augusti 2013 21:15

Jag bor ju inte kvar i villan som jag trivdes så bra i.   Men aldrig i livet att jag trodde att jag skulle längta så mycket tillbaka som jag gör. Det har gått i vågor. Just nu gör det fysiskt ont i mig om jag tänker på huset och omgivningarna. ...

Av Teija - 1 augusti 2013 20:48

Vår M har fyllt 22 år nu.   Måste säga att det var en pärs när hon föddes just för att jag inte visste något om Downs syndrom. Blev rätt deppig ett tag och gick benhårt in för att träna M i enlighet med Irene Johanssons metoder.   Vet inte om...

Av Teija - 15 juli 2013 22:20

I oktober förra året hände det. Jepp, M som har Downs syndrom och är 22 år nu flyttade till en egen jättefin lägenhet.   Beslutet var nog ganska enkelt för M eftersom jag och min man skilde mig och flyttade i sär. Blev som naturligt att Moa flaxa...

Presentation


♥ V Ä L K O M M E N ♥

till min blogg:D

Skriver mest om små vardagliga ting men också en del om diabetes och Down syndrom.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards